Kundservicemedarbetare till SPP

Kundservicemedarbetare till SPP

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med SPP:s pensionscoacher i försäkringsbranschens bästa kundservice? De söker nu fler medarbetare till deras vinnande kundserviceteam. Du kommer att vara en del av en positiv och energirik miljö som vill göra skillnad för sina kunder såväl som samhället vi lever i. Kompetens, engagemang, enkelhet och hållbarhet är deras ledstjärnor, vilket är något som uppmärksammats genom flera betydelsefulla utmärkelser de senaste åren. 




Om Rollen

En viktig uppgift i rollen är att coacha våra kunder i deras frågor kring pension och försäkring därför kallas rollen för Pensionscoach. Du arbetar med att ge service inom pension, sparande och försäkringar till SPP:s befintliga B2C kunder. Med omtanke och entusiasm möter du kunderna i den kanal som matchar deras behov bäst. Genom ett hållbart perspektiv och en hög kundnöjdhet så hjälper du varje kund att få en framtid att glädja sig åt. 

SPP har en ambition att bli den ledande aktören inom övrig tjänstepension som förutsätter kontinuerlig kunskapsutveckling. De har därför valt att alla medarbetare som har kundkontakt och distribuerar försäkring ska behörighets godkännas i samarbete med InsureSec.

I rollen ansvarar du för att: 

• Ge service främst via telefon men även via mejl, chatt och fysiska kundbesök. 

• Proaktivt skapa långsiktiga relationer i både inkommande och utgående dialoger. 

• Ständigt utveckla och utmana dig själv i ditt arbete för att säkerställa en kontinuerlig kunskapsutveckling. 

• Aktivt jobba med förbättringsförslag och ansvara för att driva igenom dessa. 

• Agera professionellt och förtroendeingivande vid varje kundmöte. 

• Upprätthålla en intern kultur som präglas av självledarskap, samarbete och engagemang. 

• Säkerställa att varje ärende följer SPPs övergripande målsättningar, riktlinjer och strategi. 




Vem är du? 

Den här rollen passar dig som antingen är genuint intresserad av försäkrings- och pensionsbranschen eller har tidigare erfarenhet av en kundserviceroll. Vidare tror vi att du: 

• Har en god förmåga att lyssna in kunden, en naturlig fallenhet för att etablera kontakt och ett proaktivt sätt att möta kundens behov. 

• Har du studerat inom finans eller liknande ses det som meriterande. 

• Har tidigare erfarenhet av en kundserviceroll eller annan kundnära roll samt telefonvana.

• Är en person som motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo. 

• Beskrivs som en ambitiös och driven person med stort affärssinne. 

• Har goda kommunikativa egenskaper och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. 

• Har du erfarenhet från försäkrings- eller finansbranschen är det väldigt meriterande.




I denna rekrytering samarbetar SPP med rekryteringsföretaget Next u.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nextu
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024