Kundservicemedarbetare till S:t Eriks i Göteborg

Arbetsbeskrivning

S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. För mer information välkommen till www.steriks.se

S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder.

Brinner du för kundservice?

Vi söker dig som brinner för kundservice och som vill vara med på vår resa för att nå våra uppsatta mål. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete med trevliga kollegor och många kontaktytor.

ARBETSBESKRIVNING

Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med och ge service till b2b-kunder, samarbetspartners och återförsäljare. Din roll innebär bl.a. offerthantering, ordermottagning och logistikplanering såsom bokning av transporter och frakter. Du kommer även att vara support för den interna organisationen med säljare, planering, inköp och logistik i olika ärenden. Du arbetar hela tiden mot att ge kunden den bästa möjliga servicen. Arbetet kommer även att innebära att du tillsammans med teamet är delaktig i olika förbättringsprojekt. Du ingår i en kundserviceorganisation med 25 medarbetare varav 10 medarbetare finns i kundserviceteamet i Hjällbo. Du har ett nära samarbete med bolagets produktionsanläggningar runt om i Sverige. Tjänsten är placerad på kontoret i Hjällbo, Göteborg och du rapporterar till Kundservicechef.

KVALIFIKATIONER OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

Du är en lagspelare som är beredd att ge det lilla extra i varje kunddialog. Du är positiv med god kommunikativ förmåga. Vidare är du driven, självständig och fokuserad med ett stort engagemang för ditt arbete.

Du har erfarenhet av att arbeta med många inkommande samtal, orderhantering, frakter och övrig logistikadministration och har en mycket god känsla för service och försäljning. Du har goda IT-kunskaper, erfarenhet av Jeeves är en fördel, och behärskar flytande svenska i tal och skrift. Du har en teknisk förståelse och är intresserad och nyfiken på att lära dig våra olika produkter.

VI ERBJUDER

Vi har ett starkt varumärke och starka kundrelationer sedan århundraden. Vi erbjuder en varierande roll i en flexibel organisation med korta beslutsvägar där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med trevliga och duktiga kollegor. Som nyanställd erbjuds du en grundlig introduktion med både teoretiska och praktiska moment.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsbolaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta våra rekryteringskonsulter Kristina Wallin Borg på 0735168724, kristina.wb@yourtalent.se eller Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Senior Customer Success Manager

Senior Customer Success Manager

7 september 2024

6 september 2024

Claims Agent

Claims Agent

6 september 2024