OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en avklarad gymnasial utbildning, och dokumenterad erfarenhet av kundmöte via telefon, chatt eller mejl? Brinner du för att ge kundservice i världsklass där dina kommunikativa styrkor kommer till användning? Om du även är en strukturerad person med god självkännedom så läs vidare- du kan vara vår nästa stjärna!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Kundservicemedarbetare för vår kunds räkning, ett stort välkänt bostadsbolag. Årliga medarbetarundersökningar visar att medarbetarna trivs bra och att det råder en familjär stämning. Kundens kontor är placerat i västerort strax väster om centrala Stockholm, i nyrenoverade lokaler. Du kommer att tillhöra kundcentret och rapporterar till teamledare och kundcenterchefen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kundservicemedarbetare sker arbetet i huvudsak via telefon och mejl. Du förväntas ha en tillmötesgående och serviceinriktad inställning mot kunderna. Arbetet kan även innefatta arbete över receptionsdisk. Du hjälper till att skapa ett gott renommé för företaget genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden. Du bidrar till utvecklingen av kommande digitala kanaler. Mer specifikt innefattat dina arbetsuppgifter:
Ta emot och registrera ärenden i befintliga system och digitala kanaler
Felsöka, prioritera och styra ärenden rätt
Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt
Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet
I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Kundservicemedarbetare tror vi att du är initiativtagande, självgående och strukturerad. Du är trygg i din roll och håller en professionell profil. Vi ser att du är pedagogisk, lösningsorienterad och utåtriktad. Du är skicklig på kommunikation och att snabbt lära dig nya system. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga och vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat.
Visst låter detta som en spännande tjänst?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avklarad gymnasieutbildning
Tidigare erfarenhet av telefonen som verktyg
Erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöjda kunder
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet av utveckling av internt digitalt stöd som FAQ (kunskapsbank), utbildningsfilmer och e-learning
Erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten
Erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning
Kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-09-30 med chans till förlängning. Tillträde 2022-03-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33012 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.