Kundservicemedarbetare till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är duktig på att bemöta människor på ett professionellt och serviceinriktat sätt, som trivs i en föränderlig miljö och gärna vill vara med på den fortsatta resan med att utveckla och bygga upp Svea Banks kundservicefunktion!

Om rollen
Svea Bank växer och därför söker vi nu fler kollegor till rollen som Kundservicemedarbetare. I den här rollen har du som huvudsakligt ansvar att besvara inkommande samtal från våra kunder. Här arbetar du i en händelserik miljö med varierande ärenden, med fokus på att ge kunderna personlig och bra service på ett effektivt sätt. Ärendena du hanterar kan handla om allt från hur man gör för att bli kund till att de vill ha en kopia på en faktura, så du kommer få lära dig mycket om hur en bank fungerar. Det kan även förekomma vissa administrativa uppgifter.

Vem är du?
Här trivs du som vill arbeta i en händelserik miljö med fokus på att ge bra service, som gillar att bidra till gruppens bästa när tempot blir högre. Du är positiv och serviceminded, samt har en god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du känner ansvar för ditt arbete, samt visar ett stort engagemang och gärna hjälper dina kollegor. Du är en van problemlösare med ett noggrant arbetssätt och liksom dina kollegor är du glad och positiv med en hög arbetsmoral.

- Erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller kundservice, alternativt någon annan typ av serviceyrke
- Trivs med att ha telefonen som främsta arbetsverktyg
- Gymnasieexamen
- Grundläggande förståelse för ekonomi
- Flytande kunskaper i svenska och engelska


Om Svea Bank
Svea Bank tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta sina kunders vardag, exempelvis fakturaköp, företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Svea Bank är ett helägt dotterbolag till Svea. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan och lycka till!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 2 juli 2022

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare

3 januari 2025

Kundservicemedarbetare till Bonnier News

Kundservicemedarbetare till Bonnier News

3 januari 2025