Kundservicemedarbetare till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är duktig på att bemöta människor på ett professionellt och serviceinriktat sätt, som trivs i en föränderlig miljö och gärna vill vara med på den fortsatta resan med att utveckla och bygga upp Svea Banks kundservicefunktion!

Om rollen
Svea Bank växer och därför söker vi nu fler kollegor till rollen som Kundservicemedarbetare. I den här rollen har du som huvudsakligt ansvar att besvara inkommande samtal från våra kunder. Här arbetar du i en händelserik miljö med varierande ärenden, med fokus på att ge kunderna personlig och bra service på ett effektivt sätt. Ärendena du hanterar kan handla om allt från hur man gör för att bli kund till att de vill ha en kopia på en faktura, så du kommer få lära dig mycket om hur en bank fungerar. Det kan även förekomma vissa administrativa uppgifter.

Vem är du?
Här trivs du som vill arbeta i en händelserik miljö med fokus på att ge bra service, som gillar att bidra till gruppens bästa när tempot blir högre. Du är positiv och serviceminded, samt har en god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du känner ansvar för ditt arbete, samt visar ett stort engagemang och gärna hjälper dina kollegor. Du är en van problemlösare med ett noggrant arbetssätt och liksom dina kollegor är du glad och positiv med en hög arbetsmoral.

- Erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller kundservice, alternativt någon annan typ av serviceyrke
- Trivs med att ha telefonen som främsta arbetsverktyg
- Gymnasieexamen
- Grundläggande förståelse för ekonomi
- Flytande kunskaper i svenska och engelska.


Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Affärsområdet Banking Services tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta våra kunders vardag, exempelvis företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Vår vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan och lycka till!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 8 april 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024