Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag - GodEl!

Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag - GodEl!

Arbetsbeskrivning

GodEl, Sveriges mest hållbara elbolag, söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa mot en bättre morgondag! Hit välkomnas du i rollen som kundservicemedarbetare tillsammans med ett dedikerat team som alla strävar efter att skapa en WOW-upplevelse för kunderna via både telefon och mejl.

GodEl är inte ett helt vanligt elbolag utan ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som startar företag där vinsten går till välgörande organisationer. Hittills har de genererat över 62,1 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen med flera. All el som de säljer är märkt med Bra Miljöval Vid sidan av detta investerar vi i klimatet. Bland annat genom att  (https://godel.se/klimatpositiv/) av växthusgaser som genereras i vår värdekedja.

Om rollen:

Som kundservicemedarbetare skapar du WOW-upplevelser för våra kunder genom telefon och mejl. Du hanterar kundserviceärenden med utgångspunkt i att skapa en effektiv kundhantering med riktigt hög kundnöjdhet. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du tycker om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna (The devil is in the details) men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.

Primära arbetsuppgifter:

- Svara på inkommande kundsamtal och mejl gällande faktureringsproblem, produktproblem, avtalstecknande, rådgivning, servicefrågor och allmänna kundfrågor.

- Upprätthålla en hög professionell standard med kunderna och arbeta för att ge en positiv upplevelse till alla som kontaktar GodEl

- Effektivt logga kundinformation i kundhanteringssystemet under och efter varje samtal/ärende.

- Hålla dig uppdaterad om produktkunskap, omvärldsfrågor, prisutveckling och bli informerad om eventuella ändringar i GodEls policy.

- Påverka GodEls bottenplatta genom att lösa problem och vända frustrerade kunder till återkommande och lojala kunder.

- Samarbeta med dina kollegor för att skapa en bra arbetsplats och utveckla vår produkt.

Kompetenskrav:

- Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

- Avslutad gymnasieutbildning

-
1-3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice

- Vana av att arbeta i kundsystem

- Officepaketet

Meriterande erfarenheter:

- Försäljning

- Elmarknaden

- Administration

- Andra språkkunskaper ( Extra meriterande om du behärskar Arabiska)

Färdigheter och personliga egenskaper:

- Trivs i telefon med både glada, ledsna och arga kunder.

- Kommunikativ

- Noggrann

- Förmåga att göra flera saker samtidigt (exempelvis informera/prata med kunden samtidigt som du loggar vad ni kommit överens om)

- Fungerar bra under stress och förstår att kundservicearbetet i vissa perioder (särskilt kring tex fakturering eller marknadshändelser) kan vara extra intensivt.

- Driven och vill utvecklas.

- Lägger stor vikt vid att bygga kundrelationer.

- Tar ägandeskap för dina uppgifter och sin utveckling. Frågar om hjälp vid behov.

- Trivs i team och att samarbetena med kollegor och vill bidra till en tillåtande, omtänksam, nyfiken och handlingskraftig kultur på arbetsplatsen.

- Tar självständigt ansvar över ditt eget arbete.

Genom att joina The Good Force…

- Blir du en del av Sveriges mest snabbväxande elbolag som skänker hela vinsten till världsförbättring.

- Får du hänga i The Good Force House, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.

- Kommer du att få ta del utav roliga teamsaktiviteter och AWs.

- Får du tillhöra ett fantastiskt och familjärt team.

- Tar du hand om Sveriges nöjdaste el-kunder (enligt SIFO).

- Följer du med på en spännande resa när de vänder upp och ner på elmarknaden.

Praktisk information
Start: Omgående (eller enligt överenskommelse).
Omfattning: Heltid. (Provanställning 6 månader tillämpas)
Arbetstider: 8-17 mån-tors 8-16 fredag
Anställningsform: Tillsvidare (Provanställning 6 månader tillämpas)
Plats: Sundbyberg.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar GodEl med rekryteringsföretaget The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Amanda, amanda@thewofi.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 1 juli 2023

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024