Kundservicemedarbetare till Sveriges största fastighetsbolag

Kundservicemedarbetare till Sveriges största fastighetsbolag

Arbetsbeskrivning

Nu finns en möjlighet för dig som vill arbeta i en kommunikativ och serviceinriktad roll hos ett bolag vars kultur är öppen, trevlig och inkluderande. Vill du arbeta i ett modernt och öppet kontorslandskap där det är du som sätter gränser för din egna utveckling kan det här vara helt rätt roll för dig. Ta chansen och sök till ett bolag som har ambition att vara i framkant i allt de gör. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som kundservicemedarbetare kommer du att ha ett varierande arbete med ett stort kontaktnät. Du kommer hjälpa Vasakronan med att ta emot och registrera ärenden via digitala system där du själv tar reda på fakta kring ärendet med hjälp av systemstöd. I rollen är det viktigt med förståelse för hur du ska hantera olika hyresgäster över telefon anpassat till deras behov. Du bör ha en förmåga att multitaska, dvs. att du kan tala i telefon, registrera vad kunden säger samtidigt som du söker efter information i olika system. Du kommer tillhöra ett mindre team där klimatet beskriv som öppet, drivet och hjälpsamt. För att få bästa möjliga start kommer du läras upp av en rutinerad kollega.

Rollen är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vasakronan. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. Det finns mycket goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Vasakronan, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Att bli en del av en organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
* En arbetsplats med låg personalomsättning, vilket är ett resultat av bra personalpolitik där medarbetarna vill stanna
* En arbetsplats med ett gott rykte där de värdesätter ett positivt arbetsklimat och där medarbetarna trivs och utvecklas


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera diverse frågor från hyresgäster i form av företagskunder via telefon och mail
* Registrera inkommande ärenden samt ansvara för att ärenden når ut till rätt person
* Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundserviceavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har en bakgrund inom servicebranschen
- Har god vana av missnöjeshantering
- Är mycket bekväm med att arbeta med telefon som arbetsverktyg
- Har goda datakunskaper
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har:


* Arbetat i en kundserviceroll tidigare
* Arbetat i ärendehanteringssystem tidigare


Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och prestigelös. Du tycker om sociala kontakter och du har en god kommunikativ förmåga. Du bör tycka om att ta egna initiativ och är inte rädd för att fråga för att föra ditt arbetet framåt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det även viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Placering: Centrala Uppsala
- Övrigt: Huvudsakligen arbete på plats men med möjlighet att arbeta hemifrån

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vasakronan äger, utvecklar och förvaltar kommersiella fastigheter i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Deras vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. De är ett av Sveriges största fastighetsbolag som dessutom ägs av första, andra, tredje och fjärde AP-fonden vilket betyder att deras avkastning går tillbaka till alla pensionärer. De tar ansvar för de människor som påverkas av verksamheten och skapar värde med fokus på hållbarhet och stadsutveckling. Läs mer om hur Vasakronan presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst (Chatt/Mejl) - Säsong

Kundtjänst (Chatt/Mejl) - Säsong

30 september 2024

3 oktober 2024