Kundservicemedarbetare till SweDeltaco/Aurora Group

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Aurora Group Holding A/S och SweDeltaco AB är två av DistITs dotterbolag som historiskt har bearbetat de nordiska marknaderna parallellt med bland annat separata sälj- och administrationsstrukturer. Under 2019 genomfördes en organisatorisk sammanslagning av verksamheterna och under 2020 sattes en ny gemensam ledningsgrupp ihop. Vidare är en full integration av verksamheterna pågående och kommer snart gå live. Den nya organisationen kommer att ha en betydligt större marknadsandel på den nordiska marknaden och förbättrade resultat framöver genom en ny gemensam plattform, nytt ledarskap och framgångsrika omstruktureringsåtgärder. Bolaget är i en mycket spännande fas och utvecklingen av den digitala affären är central.

SweDeltaco och Aurora Group är en av Nordens ledande IT-distributörer och är under en expansiv fas som nu söker efter en kundtjänstmedarbetare med teknisk bakgrund till huvudkontoret i Älvsjö.

Om rollen

Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta i en bred roll där du supporterar B2B, B2C och slutkund. Du arbetar både via telefon, mejl och chatt samt arbetar i flera interna system. I din roll analyserar du problem på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt för att lösa kundernas ärenden. Du ger teknisk support för bolagets produktvarumärken/Own Brands.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Hanterar inkommande samtal och mejl från B2B, B2C kunder samt slutkunder

- Skapa order för kund, svara på frågor gällande aktuella ordar, leveranstid och lagerstatus.

- Teknisk support gällande EMV och A-brands.

- Administrativt arbete i vårt affärssystem som orderhantering, reservationer, reklamationer och ETA förfrågningar.

- Merförsäljning, arbeta med kampanjer skapa offerter och uppföljning av försäljning.

Teamet består idag av 6 personer som gillar att ha roligt på jobbet och drivs av bra service så du kommer att bli en del av ett lösningsorienterat team med stor nyfikenhet och engagemang.

Om dig

För att trivas i denna roll tror vi att du brinner för service, du har ett tekniskt intresse och en god förmåga att guida dina kunder på ett pedagogiskt sätt. Du känner dig trygg med telefon och mejl som kommunikationsverktyg. Du förstår att kunden står i centrum och inser att varje kund har unika behov. Att ta initiativ är inte främmande för dig och du kommer gärna med förslag på lösningar kring hur vi kan förbättra verksamheten och underlätta i kundmötet.

I detta team fokuserar de mycket på samarbete så det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Andra egenskaper som är högt uppskattade är mod att våga vara prestigelös men även trygg i din egen förmåga, även engagemang och nyfikenhet för verksamheten och kunden.

Kvalifikationer

- Tekniskt intresse och en god datorvana.

- Har erfarenhet av att arbeta med kundrådgivning eller kundsupport.

- Tidigare arbetat i en roll med mycket kundkontakt.

- Mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande

- Erfarenhet inom IT, teknisk kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.

- Tidigare arbete med B2B, B2C försäljning.

- Tidigare arbetat i någon form av affärssystem.

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är på heltid måndag till fredag med start så snart som möjligt, bolaget tillämpar flextid. Kontoret är beläget i Älvsjö med goda kommunikationsmöjligheter. Detta är en direktrekrytering där du anställs direkt hos SweDeltaco/Aurora Group med goda förmåner.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 30 augusti 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024