OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som sätter service och kundrelationer i första rummet? Har du dessutom ett starkt ordningssinne och god problemlösningsförmåga? Då tror vi att du kan bli en del av SwedPapers kundserviceteam och få chansen att utvecklas på ett företag med lång tradition och stort kundfokus.
Vi söker dig som vill bidra med ditt allra bästa för att ge kunden det lilla extra i varje kontakt.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en medarbetare till SwedPapers kundserviceteam som ansvarar för den dagliga supporten till kunderna i Norden, Baltikum och Italien.
Tjänsten är ett vikariat som till att börja med sträcker sig till 31/10 2022.
SwedPaper tillverkar och säljer vitt säck- och kraftpapper till förpackningsindustrin och är i dag en av de större europeiska tillverkarna i detta segment. Företaget har en väletablerad verksamhet med mycket erfarenhet samt långa och goda kundrelationer. SwedPapers produkter och service har ett mycket gott anseende på den globala förpackningsmarknaden och verksamheten bedrivs i en modern IT-struktur med korta beslutsvägar.
Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen sker genom Academic Work och du kommer att anställas direkt av SwedPaper AB.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som kundservicemedarbetare ansvarar du för den dagliga supporten till SwedPapers kunder och hanterar frågor samt informerar om produkter, tillverkning, order, leverans, lager mm.
Du kommer i dina dagliga arbetsuppgifter bland annat arbeta med:
* Orderhantering
* Fakturering
* Leveransplanering
* Övrig försäljningsadministration
Viktigt för att lyckas i rollen är att arbeta kundfokuserat och strukturerat med att ge korrekta besked, vilket innebär daglig kommunikation med såväl produktionsplanerare, lagerhållare och speditörer. Vidare så bör Du vara flexibel och ha god prioriteringsförmåga.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice via kundtjänst eller annat serviceyrke och har därmed god vana av att hantera ärenden via telefon och mail.
* Är duktig på att bemöta/kommunicera med människor.
* God datorvana samt erfarenhet av Office 365.
* Talar och skriver flytande på svenska och engelska då det krävs i dialog med kollegor, internationella kunder samt i dokumentation.
Vi ser det som meriterande om du arbetat i en liknande roll inom kundsupport, orderhantering och/-eller arbetat i affärssystem tidigare.
I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning. Där vi söker dig som vill bidra med ditt allra bästa för att ge kunden det lilla extra i varje kontakt. Vidare behöver du som person vara positiv, nyfiken och prestigelös, då arbetet kommer vara självständigt såväl som att hjälpa kollegor med det som är mest akut för stunden.
Som person är du:
* Service- och problemlösningsorienterad
* Noggrann, strukturerad och effektiv
* En bra lagspelare som har lätt för att samarbeta
Övrig information
* Start: Juni enligt överenskommelse.
* Omfattning: Tjänsten är ett vikariat t.o.m 31/10 2022.
* Placering: Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SwedPapers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedPaper
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231