Kundservicemedarbetare till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi ytterligare förstärkning till Tekniska verkens kundserviceavdelning!
Här får du möjlighet att jobba med varierande och utvecklande ärenden tillsammans med ett glatt och engagerat gäng, där alla har fokus på att ge en serviceupplevelse utöver det vanliga. Vi söker dig som ser dig själv i den här rollen under lång tid framöver samt brinner för kundservice och försäljning. 

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
Tekniska verkens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår kundservice. Här jobbar du med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi lovar spännande utmaningar där alla jobbar för laget och hjälps åt. Våra 230 000 kunder finns i Katrineholm och Linköpingsområdet och våra verksamhetsområden är elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas och elhandel. 

I arbetet ingår: rådgivning och information via telefon
merförsäljning
tillhörande administration 

Din profil
Vi söker dig som är drivande och service-minded och som gillar att ge det lilla extra. Hos oss är det stundtals högt tempo så du behöver vara stresstålig och gilla att prestera även vid arbetstoppar. Efter upplärning är du självgående, flexibel och initiativtagande. Vi ser att du har god data- och systemvana eftersom vi jobbar i flera olika system, bland annat för ärendehantering. Du talar och skriver obehindrat på svenska, med en hög nivå på skriftspråket samt har goda kunskaper i engelska. Kan du ytterligare något språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är det ett plus. 

Du behöver inte ha någon speciell utbildning, men gymnasiekompetens eller motsvarande är ett krav. Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt.

Krav:  Erfarenhet av kundservice över telefon
Erfarenhet av försäljning och/eller merförsäljning under de senaste fem åren, gärna över telefon
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information: 
Du kommer att vara anställd via oss på OnePartnerGroup, men arbeta hos Tekniska verken på Brogatan 1 i Linköping. Uppdraget är initialt på sex månader, men om båda parter är nöjda kan uppdraget förlängas så du som söker bör se detta som en långsiktig sysselsättning. 
Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse 
Arbetstid: dagtid, vardagar 08-17

Urvalet hanteras löpande. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail på grund av GDPR. Vi ser gärna att du kortfattat redogör för din erfarenhet av kundservice och försäljning under "Skriv en kort ansökningstext" när du ansöker, alternativt att det tydligt framgång i ditt cv, då detta är absoluta skallkrav. Vi uppskattar om du uppger uppsägningstid/när du är tillgänglig för start. 
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 27 december 2021

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024