Kundservicemedarbetare till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Vi expanderar och söker nu ytterligare förstärkning till Tekniska verkens kundserviceavdelning!

Vill du ha varierande servicerelaterade arbetsuppgifter och jobba tillsammans med ett glatt och engagerat gäng? Trivs du med att prata med kunder via telefon samt att arbeta med merförsäljning? Då kan rollen som kundservicemedarbetare hos Tekniska verken vara något för dig!

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
Tekniska verkens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår kundservice. Här jobbar du med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi lovar spännande utmaningar där alla jobbar för laget och hjälps åt. Våra 230 000 kunder finns i Katrineholms- och Linköpingsområdet och våra verksamhetsområden är elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas och elhandel. Din anställning kommer börja med en gedigen introduktionskurs där du får lära dig mer om våra verksamhetsområden.

I arbetet ingår: rådgivning och information via telefon
merförsäljning
tillhörande administration 
Din profil
Vi söker dig som ser dig själv i den här rollen under lång tid framöver samt brinner för kundservice och försäljning. Du är drivande och service-minded och gillar att ge det lilla extra. Hos oss är det stundtals högt tempo så du behöver vara stresstålig och gilla att prestera även vid arbetstoppar. Efter upplärning är du självgående, flexibel och initiativtagande. Vi ser att du har god data- och systemvana eftersom vi jobbar i flera olika system, bland annat för ärendehantering. Du talar och skriver obehindrat på svenska, med en hög nivå på skriftspråket, samt har goda kunskaper i engelska. Kan du ytterligare något språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är det ett plus. 

Du behöver inte ha någon speciell utbildning, men gymnasiekompetens eller motsvarande är ett krav. Du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade arbetsuppgifter och har du dessutom arbetat med försäljning/merförsäljning är det starkt meriterande! Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrig information: 
Du kommer att vara anställd via oss på OnePartnerGroup, men arbeta som konsult hos Tekniska verken på Brogatan 1 i Linköping. Uppdraget är initialt på sex månader, men om båda parter är nöjda kan uppdraget förlängas så du som söker bör se detta som en långsiktig sysselsättning. 

Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid, vardagar 08-17

Urval sker löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail på grund av GDPR. Vi uppskattar om du i din ansökan uppger uppsägningstid/när du är tillgänglig för start. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska Verken i Linköping AB(Publ)
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024