OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi ytterligare förstärkning till Tekniska verkens kundserviceavdelning med start den 15/11!
Här får du möjlighet att jobba med varierande och utvecklande ärenden tillsammans med ett glatt och engagerat gäng, där alla har fokus på att ge en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna.
Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
Tekniska verkens erbjudande
Tekniska verkens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår kundservice. Här får du jobba med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge våra kunder en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi lovar spännande utmaningar där alla jobbar för laget och hjälps åt. Våra 230 000 kunder finns i Katrineholm och Linköpingsområdet och våra verksamhetsområden är elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas och elhandel.
I arbetet ingår: rådgivning och information via telefon, chatt och mail
vidarekoppling av ärenden till andra affärsområden/avdelningar
merförsäljning
tillhörande administration
Vem är du?
Vi söker dig som är drivande och service-minded, som gillar att ge det lilla extra. Hos oss är det stundtals högt tempo så du behöver vara stresstålig och gilla att prestera när det händer mycket. Efter upplärning är du självgående, flexibel och initiativtagande. Vi ser gärna att du har god datorvana eftersom vi jobbar i flera olika IT-system, bland annat för ärendehantering. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Kan du ytterligare något språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är detta plus.
Krav: Tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande kundorienterade roller
Erfarenhet av försäljning
Du behöver inte ha någon speciell utbildning, men gymnasiekompetens eller motsvarande är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande samt förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt.
Övrig information:
Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup men arbeta hos Tekniska verken på Brogatan i Linköping.
Tillträde: Start, 15/11
Arbetstid: 08-17, vardagar (heltid)
Uppdraget är initialt på sex månader men om båda parter är nöjda kan uppdraget förlängas.
Urval hanteras löpande. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail. Vi ser gärna att du kortfattat redogör för din erfarenhet av kundservice och försäljning under "Skriv en kort ansökningstext" när du ansöker, alternativt att det tydligt framgång i ditt cv, då detta är absoluta skallkrav samt att du är tillgängligt för start den 15/11.
Varmt välkommen med din ansökan!