OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservicemedarbetare till Telenor i Kalmar
Söker du jobb över sommaren eller en tillsvidaretjänst? Vi erbjuder båda med start i maj och juni
Vi erbjuder
Som kundservicemedarbetare på Telenor hjälper du deras kunder via inkommande samtal. Som en del av vårt team är du ansiktet utåt och representerar Telenors produkter och varumärke. Du ansvarar för att självständigt coacha kunden och göra ditt yttersta för att lösa dennes problem på ett effektivt och systematiskt sätt. Vanliga frågor från kunderna är rörande abonnemang, produkter, fakturor och teknisk support.
I rollen ingår försäljning som en naturlig del, vilket innebär att du har stor möjlighet att själv påverka din lön då vi tillämpar fast grundlön med tillhörande bonusmodell.
Med målsättningen att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att lyckas får alla nya anställda en introducerande utbildning och träning. Tröttnar du på regn och rusk finns det inget som hindrar dig från att söka till vårt svenska kontor på Cypern och byta detta mot sol och bad.
Grunden i ditt arbete kommer vara att leverera med kvalitet och effektivitet samt att stödja våra kunder när de använder digitala lösningar.
En av våra medarbetare Ron som arbetar som kundservicemedarbetare uttrycker sig såhär om sitt arbete hos oss:
”Det jag tycker är bra med SYKES är att man lär känna mycket människor och det är bra gemenskap i teamen, det har gjort att jag har stannat i fem år hittills. Det finns mycket olika delar man kan arbeta med, olika team man kan arbeta på som är specialiserade på olika saker. Det finns bra utvecklingsmöjligheter, inte bara som chef utom också på andra sätt. Jag ser flera av mina kollegor som gjort karriär och det har jag också gjort. Först jobbade jag med teknisk support, sedan sökte jag till ett team som har extra fokus på sälj och sedan åkte jag till Cypern och jobbade på siten där ett tag och nu sitter jag i Kalmar på ett mer säljinriktat team igen.”
Vi söker
Dig som har förmåga att förstå och prioritera kundens behov. Du som har ett intresse för sälj och förmåga att ta till dig metoder för säljteknik. Vi ser att du kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du behöver ha möjlighet att arbeta oregelbundna arbetstider, både dag, kväll och helg. Vi ser ett värde i att du är flexibel. Du har goda kunskaper gällande smartphones och kan lätt orientera dig i digitala lösningar. Vi vill att du är motiverad och mån om att skapa mervärde och fantastiska upplevelser för våra kunder när du hjälper dem att hålla kontakten med de och det som betyder mest.
Vi söker dig med gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i att söka och ta till dig information via dator samt vana att arbeta i Windows och MS Office. Goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
Om tjänsten
Anställningsform, provanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning.
Tjänstgöringsgrad, heltid.
Arbetstid, under kundservice öppettider 8-18:15 vardagar.
Startdatum, vi har planerade starter under maj och juni
Vi anpassar vår arbetsplats till rådade situation och anpassar oss efter samhället.
Introduktionsutbildning kan därav eventuell ske online istället för på kontoret.
Du får i sådana fall en låda med dator och all utrustning som du behöver. Det du behöver är en bra internetuppkoppling i hemmet.
Lön och förmåner, fast månadslön i enlighet med vårt kollektivavtal och utöver det möjlighet till bonus och provision.
Sista ansökningsdag, Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Om SYKES
SYKES är en internationellt ledande leverantör av kundservicelösningar och tjänster för hela livscykeln av digital marknadsföring, säljkompetens, kundservice, teknisk support m.m. Med över 70 kontaktcenters och 55 000 anställda hjälper vi 2 000 företag och deras slutkunder runt om i hela världen. Vår företagskultur genomsyras av våra värdeord: We help people, one caring interaction at a time.
I Sverige finns SYKES på orterna Sveg, Dals-Ed, Göteborg, Jönköping och Kalmar. På vårt Call Center i Kalmar på Varvsholmen arbetar för närvarande drygt 350 medarbetare med att ge säljande service och support till Telenors kunder runt om i Skandinavien.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000
070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000
070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00
070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00
070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656