Kundservicemedarbetare till Trygghetsfonden TSL

Arbetsbeskrivning

Trygghetsfonden TSL (TSL) är omställningsorganisationen för kollektivanställda arbetare inom företag i det privata näringslivet byggt på Trygghetsavtalet tecknat mellan Svenskt Näringsliv och LO. TSL:s trygghetsavtal omfattar 100 000 företag med 900 000 anställda. De branscher som omfattas av TSL:s omställningsstöd är huvudsakligen inom bygg, fastighet, skog, trä, grafiska, hotell och restaurang, industri, delar av kommunal verksamhet, livsmedel, papper, service och kommunikation, transport och även specifika yrkesförbund som elektriker och målare. TSL är Sveriges största nätverksorganisation för omställning. Läs gärna mer på www.tsl.se. 

Jobbeskrivning

TSL kommer från och med 1 november 2017 att arbeta efter en ny verksamhetsmodell som innebär att TSL-systemet utöver jobbcoachning även kommer kunna erbjuda utbildnings- och valideringsinsatser för uppsagda deltagare. Till följd av detta byggs nu en ny organisation upp där du får en central roll som medarbetare i vår kundservice. I rollen är du placerad i Stockholm och du rapporterar till vår Teamchef kundservice. 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:


ansvara för att ta emot ansökningar och bedöma villkorsuppfyllnad för att få omställningsstöd
besvara eller vidarebefordra frågor internt från företag, fack, leverantörer och deltagare som kommer in via mail, telefon eller annan kanal
fungera som backup för att bemanna receptionen på Stockholmskontoret
aktivt delta i utvecklings- och förbättringsåtgärder kring anmälningsprocessen
självständigt och tillsammans med andra bidra till utvecklingen av vår verksamhet
i takt med att våra arbetsprocesser utvecklas kan andra uppgifter tillkomma


 

Din bakgrund

Du har gymnasial utbildning och har arbetat några år inom kundservice och/eller med administration. Det är meriterande om du har god kännedom om den svenska arbetsmarknaden och har erfarenhet från exempelvis en parts- eller försäkringsverksamhet. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser även att du har god förmåga att hantera IT-baserade verktyg för administration och kommunikation. Som person är du en lagspelare och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du delar gärna med dig av insikter och resultat. Du arbetar strukturerat och metodiskt samt har god förmåga att ge service och agera konsultativt. Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera uppgifter parallellt.

Vi erbjuder


en möjlighet till ett samhällsviktigt uppdrag
ett arbete som innebär mycket kontakt med fack, företag och uppsagda i ett högt tempo för att kunna hjälpa så många som möjligt på bästa sätt
en liten, snabbrörlig och obyråkratisk organisation med hög servicenivå


Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Ansvarig rekryteringskonsult är Annika Domeij som nås på annika.domeij@wise.se.  Annonsen kommer att ligga ute till och med början av augusti och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se . Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Tjänsterna är placerade i Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb