Kundservicemedarbetare till Vattenfall i Jordbro!

Kundservicemedarbetare till Vattenfall i Jordbro!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!
Din roll
I rollen som Kundservicemedarbetare tillhör du en av Vattenfalls avledningar vars funktion är att ansvara för larmmottagning som inkommer från Vattenfalls egna tekniker som utför drift- och underhållsarbeten i fält. Internt kallas rollen för Larmmottagare. Då det ofta uppstår oförutsedda händelser i den dagliga verksamheten, som t.ex. störningar i elförsörjningen, ställer rollen krav på samarbete och på ett strukturerat arbetssätt för att hantera förändringarna. Som Larmmottagare ansvarar du även för att rapportera beläggning och avvikelser i ärendehanteringen, synliggöra och följa upp ärendestatus, bevaka saknad information i ärenden samt förse övrig verksamhet med ärendestatistik och återrapportera till aktuellt affärsområde.Rollen innebär många kontaktytor, dels bolagskunder och dels elkraftstekniker som utför drift- och underhållsarbeten i fält.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering av inkommande larm via telefon, mail, samt ärendehanteringssystem.
I samarbete med dina kollegor koordinerar ni resurser till akuta uppdrag, utifrån beredskapschema och geografi.

Startdatum: Vi ser gärna en start i början av december alt. så snart som möjligt
Placering: Jordbro
Omfattning/arbetstider: Heltid med arbetstider mellan kl 07.00-16.00
Anställningsform: Du kommer att vara anställd hos rekryteringsföretaget Clevry och arbeta som konsult ute hos Vattenfall. Uppdraget är tänkt pågå till 30e april 2025 men med goda möjligheter till en fortsättning hos Vattenfall efter uppdragets slut.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från ett serviceyrke där du har haft mycket kunddialoger och med telefon som ditt främsta arbetsverktyg. Exempelvis har du arbetat med resursplanering, kundservice, logistikplanering eller som larmoperatör alt liknande tjänst. Du är mycket tydlig och pedagogisk i både tal och skrift. Förutom detta har du mycket god IT-vana och har erfarenhet av MS Excel, Teams och SharePoint.
Som person söker vi dig som är flexibel, lösningsorienterad och lyhörd i ditt arbete. Du är bra på att hantera många bollar i luften samtidigt samt har förmågan att kunna planera om i dagens arbete.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Vattenfall med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, genomföra ett självskattningstest. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Läs mer om våra rekryteringstjänster

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2024
  • Ansök senast: 3 maj 2025

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024