OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.
Vy Buss verksamhet i Sverige omfattar såväl upphandlad som kommersiell trafik. Vi bedriver kommersiell expressbusstrafik i Sverige, Norge och Danmark med varumärkena Vy Bus4You och Vy express och Flygbussarna.
Ett gott värdskap är av största vikt för oss och enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har vi Sveriges nöjdaste kunder. Det har vi haft under de senaste nio åren och det vill vi fortsätta att ha.
Är du vår nästa teamspelare till vårt försäljningskontor?
Beskrivning
Vi söker en ny teamspelare till vårt försäljningskontor i Göteborg som vill ta sig an utmaningen att fortsätta ha Sveriges nöjdaste kunder.
Tjänsten är en behovsanställning, där sysselsättningsgraden varierar efter behov. Vi kan erbjuda 15-20 arbetstimmar per vecka och arbetstiden är måndag till söndag. Under sommarmånaderna (jul-aug) kan tjänsten gå upp till 80%.
Detta är ett uppdrag för dig som gillar att möta kunder i en miljö med stundtals högt tempo bland människor på väg i vardagen. Framför allt är detta en plats för dig som ser värdet hos varje gäst och som vill jobba i ett bolag som stadigt växer.
Hos oss blir du ansiktet och rösten mot våra gäster. Ditt primära arbete är att svara på frågor på mejl/formulär och via sociala medier, samt sälja biljetter över telefon och över disk på vårt försäljningskontor på Nils Ericson Terminalen i centrala Göteborg. I denna roll kommunicerar du på såväl svenska som engelska.
Du jobbar på första parkett och är alltid beredd att göra det lilla extra för att våra gäster ska bli nöjda, glada och rekommendera oss vidare. Gemensamt arbetar vi mot vår vision; Våra gäster älskar oss!
Arbetsuppgifter
.Sälja biljetter i butiken och per telefon
.Svara på frågor på mejl/formulär och via sociala medier
.Information
.Kundservice
.I viss grad kontakt med förarna
.Behjälplig vid avgångar
Du är:
.Positiv och tycker om andra människor
.Nyfiken och icke dömande
.Ansvarstagande och serviceinriktad
.Strukturerad och eftertänksam
.Självständig
.Flexibel och inte styrd till traditionella kontorstider även om många arbetsuppgifter är förlagda på vardagar mellan 7–18.
Kvalifikationer
Yrkesteknisk kunskap
.Gymnasial utbildning
.Erfarenhet av sälj- eller kundservice
.Grundläggande datorkunskap
.Mycket goda kunskaper (tal och skrift) i svenska och engelska. Du behöver förstå norska och danska. Kunskaper i andra språk är meriterande.
.Meriterande med flerspråkighet
Strategisk kunskap
.Känner till produkten
.Känner till resebranschen
Personliga egenskaper
.Förmåga sätta kunden i fokus
.Förmåga att ta snabba beslut och skapa effektiva lösningar
.Du har stor empati, god förmåga att se helheten och kan tänka långsiktigt
Vi erbjuder
Tjänsten är en behovsanställning, där sysselsättningsgraden varierar efter behov (15-20 arbetstimmar per vecka).
Individuell lönesättning och villkor enligt Tjänstemannaavtalet.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 31 oktober. Obs! Vi tar inte tar emot ansökan via e-post.
Urval sker löpande.
Kontaktinformation
Mona Bayat, Butikschef
Arbetsplats
Nils Ericsonsgatan 17
411 03 Göteborg