OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enkelt att resa kollektivt från dörr till dörr. Våra största samarbetspartners är Västtrafik, X-trafik, Skånetrafiken, Jönköpings Länstrafik och Länstrafiken i Jämtlands län. Den kommersiella trafiken består dels av Flygbussarna samt av långväga expressbusstrafik som kör under varumärket Bus4You. Läs mer på www.vy.se.
Ett gott värdskap är av största vikt för oss och enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har vi Sveriges nöjdaste kunder. Det har vi haft under de senaste elva åren och det vill vi fortsätta att ha.
Är du vår nästa teamspelare till vårt försäljningskontor?
Vi söker en ny medarbetare till vårt försäljningskontor i Göteborg som vill ta sig an utmaningen att fortsätta ha Sveriges nöjdaste kunder. Som kundservicemedarbetare jobbar du med varumärken inom den kommersiella verksamheten; Vy Bus4You, Vy Flygbussarna och Vy express. Detta är ett uppdrag för dig som gillar att möta kunder i en miljö med stundtals högt tempo bland människor på väg i vardagen. Framför allt är detta en plats för dig som ser värdet hos varje gäst och som vill jobba i ett bolag som stadigt växer.
Hos oss blir du ansiktet och rösten mot våra gäster. Ditt primära arbete är att svara på frågor på mejl/formulär och via sociala medier, samt sälja biljetter över telefon och över disk på vårt försäljningskontor på Nils Ericson Terminalen i centrala Göteborg. I denna roll kommunicerar du på såväl svenska som engelska.
Du jobbar på första parkett och är alltid beredd att göra det lilla extra för att våra gäster ska bli nöjda, glada och rekommendera oss vidare. Gemensamt arbetar vi mot vår vision; Våra gäster älskar oss!
Arbetsuppgifter
.Sälja biljetter i butiken och per telefon
.Svara på frågor på mejl/formulär och via sociala medier
.Information
.Kundservice
.I viss grad kontakt med förarna
.Behjälplig vid avgångar
Kvalifikationer
.Gymnasial utbildning
.Erfarenhet av sälj- eller kundservice
.Grundläggande datorkunskap
.Mycket goda kunskaper (tal och skrift) i svenska och engelska. Du behöver förstå norska och danska.
.Kunskaper i andra språk är meriterande
.Erfarenhet från resebranschen är meriterande
Personliga egenskaper
.Serviceinriktad med förmåga att sätta kunden i fokus
.Nyfiken och icke dömande
.Positiv och flexibel inställning
.Ansvarstagande
.Strukturerad
.Självständig
.Förmåga att ta snabba beslut
.Förmåga att se helheten och tänka långsiktigt
.Förmåga att skapa effektiva lösningar
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Start är omgående. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Många arbetsuppgifter är förlagda på vardagar någon gång mellan 7–18. Helgtjänstgöring samt arbete utöver traditionella kontorstider förekommer. Individuell lönesättning och villkor enligt Tjänstemannaavtalet.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 november!
Kontaktinformation
Jessica Andersson, Kundservicechef , jessica.andersson@vy.se
Arbetsplats
Nils Ericsonsgatan 17
411 03 Göteborg