OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Wella Company är ett av världens ledande skönhetsföretag och består av ikoniska varumärken såsom Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional och Clairol. Vi ser oss som innovatörer som försöker inspirera konsumenter och skönhetsproffs att se ut, känna och vara sitt sanna jag. Vi är fast beslutna att bygga det bästa skönhetsföretaget i branschen där vi har över
6 000 anställda i mer än 100 länder som kan bringa sitt bästa jag till jobbet. Med ledning av våra företagsvärderingar och syfte att leverera positiv inverkan på människor genom våra produkter och mot vår planet och vårt samhälle, levererar vi hållbar tillväxt till alla intressenter.
För ytterligare information om Wella Company, besök www.wellacompany.com (http://www.wellacompany.com/)
Om rollen
I rollen kommer du att tillhöra ett skandinaviskt kundserviceteam med fokus på att stötta den Svenska marknaden. Du kommer att få jobba med kundservice kopplat till konsumenter och företag som använder Wellas produkter i syfte att ge kunderna bästa tänkbara service! En utmärkt chans för dig som vill jobba i en varierad roll på ett framgångsrikt företag inom skönhetsbranschen!
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
- Administrering och hantering av order, leveransbevakningar, krediteringar samt reklamationer.
- Första kontaktpunkt för kundservicerelaterade förfrågningar från befintliga kunder samt internt inom Wella.
- Interagera med kunderna på ett professionellt, vänligt och effektivt sätt för att upprätthålla en hög och snabb service samt kunna eskalera eventuella kundförfrågningar.
- Hantera alla kund- och supportförfrågningar på ett professionellt sätt och inom rimlig tid.
- Vara delaktig i olika initiativ/projekt inom givna ansvarsområden som för verksamheten framåt.
- Ge korrekt information till både företagskunder och supportteam genom korrekt användning av alla IT-system.
- Visa flexibilitet och anpassningsförmåga samt hjälpa andra team inom organisationen.
- Utveckla och upprätthålla ett professionellt samarbete med interna och externa intressenter.
- Upprätthålla effektiv och personlig prestation genom individuella utvecklingsmål.
Om dig
För att passa in i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad och brinner för kundrelationer. Du är en strukturerad och noggrann person som kan hantera flera parallella projekt samtidigt. Vidare tror vi att du är en utåtriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Våra värderingar innefattar att vi är samarbetsvilliga, kreativa, modiga, sammansvetsade och engagerade. Vi hoppas att du följer dessa värderingar för att lyckas så bra som möjligt som en del av Wella-teamet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i någon liknande roll inom kundsupport.
Kvalifikationer
- Flytande Svenska och engelska
- God systemvana
Meriterande
- Förståelse för de nordiska språken
- Erfarenhet av arbete i liknande roll
Tillträde, omfattning och arbetstider
Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Vi arbetar 37,5 timmars arbetsveckor och sitter i ljusa fina lokaler i Solna i Stockholm med goda kommunala möjligheter. Det här är initialt ett konsultuppdrag men som efter ett tag övergår till anställning hos Wella. Du bör alltså se detta som någonting långsiktigt för att vara kvalificerad för tjänsten.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Wella med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson, linda.g@thewofi.se Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.
Vi ser fram emot din ansökan!