Kundservicemedarbetare, timvikariat, till Skånetrafiken i Malmö

Kundservicemedarbetare, timvikariat, till Skånetrafiken i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli en del av vår arbetsgrupp som har en god sammanhållning och ett drivande engagemang för resenärer i kollektivtrafik? Då kan den här möjligheten vara av intresse för dig!

Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Vi möjliggör en tillgänglig och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon.

ARBETSUPPGIFTER
Bokningssupporten arbetar på uppdrag av Öresundståg AB. De primära arbetsuppgifterna innebär att aktivt bevaka våra två tågsystem och hjälpa resenärer med resplusbiljett vid trafikavvikelser. En resplusbiljett är en bokad resa med två eller flera trafikoperatörer. I resplusbiljetten har kunden en kom-fram-garanti där vi vid trafikavvikelser är behjälpliga med ombokning till senare avgång, bokning av taxi, hotell eller buss utifrån vad som är kundvänligast och mest kostnadseffektivt. Vidare ger vi support för biljetter köpta på oresundstag.se och informerar om banarbeten som indikerats på redan sålda biljetter.

Vi är i behov av att utöka antalet timvikarier till Bokningssupporten som har sin placering i Malmö. Vi behöver dig som är flexibel och kan arbeta årets alla dagar. Verksamhetens öppettider är 06:00-22:00 på vardagar och 08:00-20:00 på helger och röda dagar. Introduktionen utformas efter dig och dina behov och beräknas ta ungefär tre veckor.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en godkänd gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift som är ett krav för tjänsten. Vidare har du arbetslivserfarenhet inom servicebranschen och telefon- och datorvana. Har du någon utbildning inom service ser vi det som meriterande för tjänsten.

Vi söker dig som brinner för kundmötet och ser tjusningen med kollektivtrafik. Du har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd och återkommande kund. Därutöver förutsätter vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är även initiativtagande och beslutsam när situationen kräver det. För att trivas i rollen tycker du om och kan hantera varierande arbetsbelastning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 3 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2024
  • Ansök senast: 25 oktober 2024

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024