Kundservicemedarbetare, timvikariat, till Skånetrafiken kundservice i Lund

Kundservicemedarbetare, timvikariat, till Skånetrafiken kundservice i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Har du ett stort intresse för service och kundbemötande? Nu söker vi två kundservicemedarbetare för timvikariat hos oss. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara resevalet för alla skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än enbart resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Tillsammans bidrar vi till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalité.
Som kundservicemedarbetare hos oss på Skånetrafiken är du placerad i våra lokaler vid centralstationen i Lund där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer.

Se gärna vår film och upplev hur människor och platser binds samman varje dag.

https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som timanställd består av att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Vi möter våra kunder över disk, via telefon, chatt, Facebook och ute på event. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens applikation och hemsida. Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör ut mot våra kunder.

Idag är vi nio anställda på enheten i Lund och söker nu fler kollegor till vår enhet. Vi är en trygg och sammansvetsad arbetsgrupp med ett bra samarbete. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass - varje dag. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om att varje enskild kund får bästa möjliga service.

Som ny hos oss inleds din anställning med en gedigen introduktion och utbildning av kunniga kollegor. Introduktionen pågår under fyra veckor och sker både i Lund och på våra övriga kundcenter i Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Vi är måna om att ge dig en gedigen introduktion för bästa förutsättningarna för att du ska känna dig trygg i din roll som kundtjänstmedarbetare.

Våra öppettider är vardagar klockan 06:00-22:00 och helger klockan 08:00-20:00. Arbetstiderna är förlagda mellan 05:50-22:05. Vår kundservice har öppet alla årets dagar.

KVALIFIKATIONER
Nu välkomnar vi dig som har en fullständig gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift. Därtill är det meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis danska. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från servicebranschen, gärna kundservice, kundbemötande eller liknande erfarenheter.

Vi söker dig som har ett stort intresse för kollektivtrafik och med förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder över flera olika kanaler behöver du en ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kundservicemedarbetare. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, flexibelt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang samt vid behov arbeta på alla våra kundcenter i Skåne. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, då vi tillämpar löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb