OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetet går ut på att hjälpa tysk-, engelsk- och skandinaviskspråkiga kunder i samband med köp av varor i online butiken, vid leverans av varor och med att svara på eventuella frågor då kunden har mottagit sina varor. Kundservicemedarbetaren ansvarar för att ge service till kunder, via e-mail, i flera länder.Mycket goda kunskaper i tyska, engelska och svenska är därför krav för denna tjänst.Tjänsten kräver god datorvana då merparten av den information som kunderna söker finns att hitta i företagets interna system och databaser.Kundservicemedarbetaren söker självständigt upp relevant information, löser kundens problem och formulerar svaren till kunden.Den sökande bör ha intresse för mode och kläder då arbetet kräver god produktkunskap och många frågor handlar om att hjälpa till med måttagning, tyger och detaljer på produkterna.Snabb och korrekt kundservice är en avgörande framgångsfaktor och kundservicemedarbetaren ansvarar för att svarstiden till kund aldrig överstiger 24 timmar under veckorna.Utöver själva kundservicearbetet kan översättningsarbete i samband med utveckling av sajten och diverse marknadsföringsinsatser, som nyhetsbrev och liknande, förekomma. Företagets verksamhet är under snabb utveckling och företagets kunddatabas växer snabbt.Följaktligen ändras frågeställningarna och önskemålen från kunderna hela tiden vilket leder till att kundservicemedarbetaren måste vara lyhörd och kreativ samt ha ett nära samarbete med sina kollegor inom kundservice och på andra avdelningar inom företaget dels för att hitta de bästa svaren på alla frågor och dels för att ge konstruktiv och värdefull feedback från kunderna.Företagets produkter, system och även de interna rutinerna ändras och utvecklas kontinuerligt i en ständig strävan att vara så konkurrenskraftig som möjligt samt att till varje tid ge kunderna så snabb och korrekt service som möjligt.Kundservicemedarbetaren bör trivas i en föränderlig miljö och även själv aktivt vara med och utmana rutiner och processer samt se nya möjligheter i sitt arbete och företagets sätt att bedriva verksamheten.Frågor om tjänsten ställer du till samma adress.