OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank.
Job ID: 11588
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att vara en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.
Vi på Nordea Kundservice i Uppsala söker nu fler fantastiska kollegor som brinner för att ge förstklassig service och som vill utvecklas tillsammans med oss. Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig! Vi söker medarbetare för både heltids- och timanställning.
Om tjänsten
I din roll hjälper du våra kunder med deras bankärenden som underlättar deras vardag. Du hanterar allt från enkla frågor till mer komplexa ärenden. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en mycket viktig roll. Din positiva inställning och ditt engagemang för att ge kundupplevelser utöver det vanliga, uppskattas av både kunder och arbetskamrater.
Du möter i första hand våra kunder som kontaktar oss över telefon. Ingen kund är den andra lik och frågorna varierar – vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt. För dig som jobbar på heltid erbjuder vi på sikt utvecklingsmöjligheter för att kunna hantera kommunikation i skriftliga kanaler.
Vad vi erbjuder dig
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Du kommer att ingå i ett lösningsorienterat team med mycket kompetens i en god arbetsmiljö och med uppskattade ledare**. Du får fullt stöd för att lyckas och får löpande ta del av kompetenshöjande utbildningar. Vi erbjuder en långsiktig utvecklingsplan för att säkerställa att du får rätt kompetens till att hjälpa våra kunder med deras olika ärendetyper.
Heltidsanställd
I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider med pass fördelade på dagtid, kvällstid och helg. Vi möter våra kunder alla dagar mellan klockan 8-20.
Timanställd
I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider med pass fördelade på dagtid, kvällstid och helg. Du behöver jobba minst 50-60 timmar i månaden. Under sommaren arbetar du heltid under minst sex veckor. Vi möter våra kunder alla dagar mellan klockan 8-20.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Tar lätt till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Är social och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Har en avklarad gymnasial utbildning och är van att kommunicera med människor och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Uppsala är ett glatt gäng i olika åldrar och med olika erfarenheter. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav. Med rätt personliga egenskaper kan du komma från olika yrkesbakgrunder.
Mångfald värderas högt i vår verksamhet därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
** när vi frågar våra medarbetare hur väl de uppskattar sin närmaste ledare, svarar de 90 på 100-gradig skala
Nästa steg
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering.3480@nordea.se.