OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Karlstads Energi AB brinner för att göra Karlstad ljusare, varmare och renare. Vi levererar el och värme till mer än 45 000 kunder. På Karlstads Energi ansvarar vi också för renhållningen i kommunen. Bland våra 160 medarbetare finns många olika kompetenser, till exempel underhåll och drift, projektledning och miljökunskap. Karlstads Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som omsätter cirka tusen miljoner kronor varje år.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrket och brinner för att ge ett så gott kundbemötande som möjligt. I rollen som kundservicemedarbetare ger du förstklassig service till företagets kunder.
Vår kundservice svarar på frågor via telefon, mail eller chatt inom våra tre verksamhetsområden el, renhållning och fjärrvärme. Vi tillhandahåller även viss service för vårt systerbolag Karlstads El- och Stadsnät AB.
Vår kundservice består av sju medarbetare, där var och en har lite olika uppgifter. De övergripande uppgifterna är gemensamma för att vi ska kunna hålla en hög servicenivå mot våra kunder. Du kommer att arbeta kundfokuserat med både inkommande och utgående samtal, men även med administrativa uppgifter. Målet för vår kundservice är att ge våra kunder bästa möjliga service.
Du kommer att få en introduktion innan start och väl på plats sitter du i ett trevligt och öppet kontorslandskap tillsammans med dina medarbetare
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har gymnasieutbildning och gärna några års arbetslivserfarenhet. Du har god telefonvana samt erfarenhet av att arbeta med kundservice och/eller support i någon form. God svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Vi vill att du har vana vid att arbeta i kundadministrativa system.
Som person är du positiv och lyhörd och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du är strukturerad och har lätt för att lära . I övrigt värdesätter vi egenskaper såsom kvalitetstänkande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är kundorienterad och inställd på att alltid ge bästa möjliga service, då du är vår ambassadör hos våra kunder. Du arbetar gärna hårt för att utveckla dig själv samtidigt som du är en god lagspelare. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marknadschef Sören Blomqvist
054-540 7115
Supportchef Anita Nyström
054-540 7173
Teamledare Kundservice Erika Savolainen, Vision
054-540 7105
Enhetschef Magnus Eklind
054-540 7202
Underhållsingenjör Leif Öhrn
054-540 7249
Hans Pettersson, SEKO
054-540 71 84
Driftchef Lars Närman
054-540 71 87
Driftchef ÅVC Marcus Edenberg
054-540 7251
Kundservicechef Erika Böving
054-540 7105
Elingenjör Niclas Vikström
054-540 7197