Kundservicemedarbetare, visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2019 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! Flera år i rad har vi blivit belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.

 

Din dag som kundservicemedarbetare I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon gällande elavtal, flytt och solproduktion. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.

 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 6 mån med chans till förlängning.

 

Start : september 2020

Omfattning : heltid, 39h i veckan

Arbetstider : rullande schema med arbetstider mån-fre från 8 till 18

Plats : Södertälje

Lön : månadslön enl kollektivavtal och provision, friskvårdsbidrag och personalrabatter

 

Personliga egenskaper Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i samtalet. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas i den här rollen så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.

 

Krav -         Gymnasieutbildning.
-         Erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken.
-         Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket.
-         Talar och skriver engelska obehindrat.

 

Meriter

-         Erfarenhet av elhandel.
-         Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering.
-         Erfarenhet av arbete i CRM-system.
-         Flerspråkig.

 

Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 28 augusti 2020. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Breitner, Kundcenterkoordinator Telge Energi, 08‑550 220 67. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Jenny Östgren, HR-strateg, 08-550 222 83. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

 

Sökord: kundcenter, kontaktcenter, kundservice, försäljning, service, kundmottagare

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024