OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår Customer Support/Kundservicemedarbetare?
Despec är Nordens ledande distributör av IT- tillbehör och kontorsvaror. Med kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att optimera våra kunders försäljning av IT-tillbehör, skrivare, ergonomi och kontorsvaror. Vi är ett mycket aktivt företag som kontinuerligt utvecklar vårt erbjudande. Kunden är ständigt i fokus och vår produktkunskap utvecklas i takt med marknaden.
Våra värdeord: Engagerad, Dynamisk, Kunnig och Pålitlig - vill vi gärna ska genomsyra hela vår verksamhet. Det absolut viktigaste vi har på Despec är våra medarbetare! Varje enskild individ är med och bidrar till vår verksamhet – inte bara med sin kompetens och erfarenhet, utan också med sin personlighet.
Att tillhöra Despec är krävande, spännande och mycket utvecklande. Du tar plats i ett stort handelsföretag och för rätt person finns det fantastiska möjligheter!
Vi söker nu dig som kan förstärka vår kundsupport i Jordbro.
Som Customer Support kommer du bl a:
vara vårt ansikte utåt och sitter i händelsernas centrum. I ett team om 5 st kommer du bl a hantera säljordrar som kommer in till oss. Det är ett serviceyrke där det ofta är saker händer som ska lösas. Arbetet är varierande och ställer krav på att du som person är självgående, noggrann och ansvarsfull. Att vilja ge bra service till våra kunder är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Vad jobbet innebär är att:
• ansvara för inkommande samtal och vår gemensamma mailkorg. Målet är att varje dag inte ha några order kvar att registrera eller mail att svara på i inkorgen.
• hantera restorderlistor, leveransfrågor, prisfrågor, utgående produkter, weblogin, m.m.
• du kommer samarbeta och serva våra drivna säljare där resultatet av ditt arbete är nöjda kunder och ökad försäljning.
Vi ser att du som vår kollega på Customer Support gärna:
• har erfarenhet från kundsupport och/eller inom service, kundkontakt i någon form.
• behärskar Officepaketet.
• behärskar svenska i tal och skrift.
• hanterar stress på ett positivt sätt och gillar högt tempo där du kan hantera flera saker samtidigt
• är flexibel och noggrann
• är en framåt person som tar egna initiativ samt har förståelse för kundens behov.
• har en kunskap och ett intresse för IT tillbehör och/eller Kontorsvaror, så är det en fördel.
• har en vilja att lära dig nya saker.
Vi erbjuder:
• god vägledning i en spännande bransch.
• en produktportfölj med fina varumärken som HP, Logitech, Samsung, Canon, Artline Esselte, Lexmark, m.fl.
• ett utmanande jobb där ingen dag är den andra lik.
• en arbetsplats som är positiv med mycket trevliga kollegor
Vi erbjuder även:
• en frukost i världsklass en gång i månaden
• så mycket frukt du vill ha och hinner skala
Placering: Stockholm/Jordbro
Omfattning: Heltid – 40 tim/vecka, kl 8-17 med en timmes lunch
Tillträde: början augusti 2022
Vänligen skicka din ansökan till vår HR, Anna Axelsson på hr@despec.se och märk ansökan med Customer Support. Vi hanterar ansökningarna löpande dock senast 17 maj 2022.
Du som söker medger att du ger din tillåtelse att Despec hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddslagen.