Kundservicemedarbetare/Engagement Leader

Kundservicemedarbetare/Engagement Leader

Arbetsbeskrivning

Om Rollen
Våra kunder är vårt allt. Att förstå deras behov och önskemål är allt vi gör, från hur vi designar produkter till hur vi ser efter dem när våra kunder tar hem dem. Och det är här du kommer in i bilden – genom att lyssna, förstå och erbjuda lösningar som inte bara fixar problemet utan levererar en upplevelse.


Arbetsuppgifter
I rollen som Kundservicemedarbetare/ Engagement Leader har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en
förenklad vardag för Electrolux företagskunder inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig framför allt via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar.

Ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, försäljnings-, pris-, Web-portal-, offert-, marknadsfrågor, felleveranser, krediteringar, Web-portal, ordrar och fakturor i EDI-flöde, kampanjleveranser, Phase in/Phase out-ärenden, fakturaattesteringar.
Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon. Men vid lugnare perioder även via vårt ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
Som stöd för din roll använder du flera olika system, såsom SAP och andra interna system.
Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.
Du ansvarar för att agera kraftfullt när en kund har ett problem och tvekar inte för att ringa upp för att göra en behovsanalys eller för att återkoppla status på ärendet.

Kvalifikationer
Flytande i svenska, tal och skrift.
2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknade tjänst
Erfarenhet av att hantera kunder via telefon
Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus
Erfarenhet av Excel
Kunskap/ erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt i SAP.

Vem du är
Ansvarstagande – du ser till att dina uppgifter blir utförda och klarar av att leda dig själv i ditt dagliga arbete.
Kontaktsökande – du gillar att föra dialog samt skapa relationer med personerna du arbetar med.
Proaktiv – du väntar inte på vad nästa uppgift är utan tar tag i det du ser behöver göras och försöker hela tiden vara ett par steg före.
Analytisk – du har öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data. Du har en förmåga att se ”the big picture”
Flexibel – du anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.
Lagspelare – för att du ska fungera behöver ditt team fungera och vice vers så att det är naturligt för dig att jobba tillsammans med dina kollegor är självklart.


Electrolux erbjuder
Med tanke på rådande situation är arbetet för närvarande förlagt från hemmet. Dock kommer grundutbildning att ske från vårt kontor på Kungsholmen. Efter uppdragets slut finns det chans till anställning på Electrolux.

Startdatum: 2021-01-04
Uppdragets slutdatum: 2021-10-03

Ansökan
Electrolux har valt att samarbeta med Next u i denna bemanning, vilket innebär att du under uppdraget kommer att vara timanställd
konsult hos Next u.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Next u
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Läs mer på www.nextu.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nextu
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024