Kundservicemedarbetare/Flyttadministratör

Arbetsbeskrivning

Södertälje växer, och med staden växer dess infrastruktur. Avdelningen Kundservice och Verksamhetsstöd söker nu en kollega som kan kliva in i en delad tjänst på kundservice respektive flyttadministration.

 

Din dag på Telge Nät Avdelningen Kundservice och Verksamhetsstöd hanterar bl.a. Telge Näts kundservice, kundärenden, fakturering och produktadministration. I rollen som kundservicemedarbetare/flyttadministratör kommer du att arbeta i en delad roll. På kundservice hanterar du tillsammans med kollegorna inkommande ärenden och samtal kring elnät, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Du tar emot serviceärenden från våra kunder som rör nyanslutningar, flyttanmälningar, felanmälningar, rådgivning och fakturafrågor. Som flyttadministratör administrerar du flyttärenden som våra kunder och hyresvärdar anmäler till oss.

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda chanser till förlängning.

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 39h i veckan

Arbetstider: mån-tor 8-17, fre 8-15

Plats: Storgatan 42, Södertälje

 

Det här är du I den här rollen behöver du ha en hög service- och kvalitetskänsla. Du har god social kompetens och förståelse för olika behov hos våra kunder. Du är orädd för kontakt via telefon och trivs med kundkontakt både via telefon och e-post. Du är intresserad av människor, utåtriktad och engagerad samtidigt som du har förståelse för den affärsmässiga delen av företaget. Du har god samarbetsvilja och en analytisk förmåga.

Vårt fokus är på kundens upplevelse och därför ökar vi digitaliseringen av våra processer. Du är naturligt förändringsbenägen och ser möjligheter istället för svårigheter. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.

 

Krav  

Gymnasieutbildning
Erfarenhet av en liknande roll på kundservice eller annan kundnära funktion
IT- och digital kompetens
Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket
Goda kunskaper i engelska
  Meriterande  

Erfarenhet från energibranschen
Arbetat i ett CRM-system
Arbetat i ett kundinformationssystem
Erfarenhet av fakturahantering
Flerspråkig
 

Det här är vi Välkommen till Telge Nät, en del av Telgekoncernen. Vi äger, förvaltar och utvecklar nät för el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Kunder är cirka 90 000 boende, företag och offentliga verksamheter i Södertälje och Nykvarns kommuner. Vi förenar smarta affärer med samhällsnytta och bidrar till en hållbar utveckling i Södertälje. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete i ett bolag med uppstickarkultur, samtidigt som du får tryggheten av en stor koncern. Här får du ett stort mått av frihet under ansvar, bra förmåner och friskvårdsbidrag. Du kommer även få stöttning och uppbackning i din karriär, i ett bolag med högt i tak så att idéer och människor har plats att växa. Vi trivs med att arbeta tillsammans, ser till att ha roligt på jobbet och arbetar aktivt med inkludering och mångfald.

 

Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansök så snart som möjligt och allra senast 31 maj 2021. Varmt välkommen att bli en av oss!

 

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta George Yacoub, 08- 550 231 18. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Ingrid Linder, HR-strateg, 08-550 220 91. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

 

Telge Nät äger, underhåller och utvecklar nät för el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Kunder är cirka 90 000 boende, företag och offentliga verksamheter i Södertälje och Nykvarns kommuner. Telge Nät är en del av Telgekoncernen och ägs av Södertälje kommun. Vi förenar smarta affärer med samhällsnytta och förstärker och förnyar ledningsnäten i ett expansivt område. 

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, stadsnät, science center och bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Dillman

Johan Ekwall

Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander

Johanna Göransson

Cecilia Weistrand

Lena Sköld

Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund

Ylva Gustavsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Nät AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Holmfastvägen 31
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024