Kundservicemedarbetare/Operations Team Leader

Kundservicemedarbetare/Operations Team Leader

Arbetsbeskrivning

Som Operations Team Leader på Sonat ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Du ingår i den dagliga driften där du tillsammans med teamet hanterar kundärenden med koppling till order och leverans, lagersaldo på produkter, betalningar, krediteringar, kampanjer, reklamationer mm. Som Operations Team Leader ansvarar du för resursplanering, att teamets dagliga mål och arbetsuppgifter uppnås och genomförs samt agerar operativt stöd till agenter i deras ärenden. Rollen innebär personalansvar och du rapporterar till Operations Manager.

Ansvarsområden utöver din roll som kundservicemedarbetare

- Leda och koordinera teamets dagliga bemanning och arbetsuppgifter
- Säkerställa teamets leveranskvalitet i daglig drift
- Handledning av agenter genom löpande uppföljning och feedback
- Säkerställa att teamet har förutsättningar att ta del av kunskap och information för att kunna utvecklas i sina roller
- Medarbetarutveckling och arbetsmiljö
- Introduktion av nyanställda
- Tf. ansvarig för månatlig bemanningsplanering vid behov


Kvalifikationer

- Flerårig erfarenhet av arbete i kundservice
- Erfarenhet av system som används inom eHandel och kundservice
- Erfarenhet av att organisera arbetsflöden och samarbete
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Flytande norska, danska, finska och/eller tyska är meriterande
- Ledarerfarenhet är meriterande


Kompetenser och förhållningssätt

- Serviceorienterad
- Kvalitetsmedveten
- Stödjande
- Inspirerande
- God kommunikatör och känsla för tonalitet i relation till mottagare


Som medarbetare i Sonat arbetar du i en miljö som präglas av höga krav, professionalism och en stark laganda. Du får ta del av en teoretisk evidensbaserad plattform för att arbeta utifrån Utvecklande Ledarskap (Försvarshögskolans koncept) och Effektiva Team (S.Wheelan) och blir en del av ett växande företag med starka värderingar och arbetsglädje.

Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage och gym på kontoret, gemensamma träningsaktiviteter, hälsokontroller och möjlighet att teckna privat sjukvårdsförsäkring. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management och customer service med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både B2C och B2B. Excellent leverans och innovationsförmåga är det som ska bygga Sonats attraktionskraft hos våra kunder.

Anställningsform: Tillsvidare med tillämpning av 6 månaders provanställning

Start: enligt överenskommelse

Placering: Fabriksgatan 24, Örebro

Har du några frågor eller funderingar så välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Amanda Johansson på 070 688 69 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sonat
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 24 juni 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024