OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta och utvecklas på en ledande bank? Vi söker nu personer som har varit i arbetslivet ett tag och har ett stort intresse för människor och deras behov. På Danske Bank erbjuder vi dig bra möjligheter till utbildning och utveckling som över tid kommer att bidra till en bra karriär i en internationell miljö.
TJÄNSTEN
Danske Banks kundservice är en central funktion där en stor del av bankens kundkontakter utförs. Det är en spännande miljö med många kollegor som alla arbetar för att få nöjda kunder. Här kommer du att hjälpa kunder med många olika typer av bankfrågor för privatpersoner. Ditt uppdrag är att lösa kundens behov, informera om bankens produkter och tjänster samt utbilda kunderna att lösa saker på egen hand. Kunderna möter du mestadels på telefon men även via e-post, chatt och fysiska möten.
UTVECKLING
Danske Banks kundserviceavdelning är den bästa platsen att lära sig hur en bank fungerar. Under din anställning erhåller du relevant utbildning för att lära dig bankens produkter och tjänster och för att hela tiden vidareutveckla dig. Du erhåller bankens certifiering inom värdepappersfrågor.
VEM VI SÖKER
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som trivs i att ge service till andra. Självledarskap och en trygg arbetsmoral är viktigt, liksom förtroende för din förmåga att utföra arbetsuppgifter pålitligt. Du är en samarbetsvillig person som tar initiativ inom din roll. Erfarenhet eller intresse av ekonomi är meriterande. Vi ser gärna att du har akademisk examen. Flytande svenska och engelska, samt vana av system- och datorarbete är krav.
PRAKTISK INFORMATION
Start: 16 januari 2024
Placering: Stockholm, Norrmalmstorg
Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Måndag till fredag mellan 07:45 – 17.15
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
OM DANSKE BANK
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären. Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank även försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.
ANSÖKAN
Sök tjänsten nu för att se om du är rätt person för jobbet. Du erhållet direkt en länk till vårt servicetest och sedan vidare i rekryteringsprocessen. Titta gärna på den här filmen för att se hur den går till. Har du några frågor så tveka inte att kontakta Workz på rekrytering@workz.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic