OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Motala Energi är det lilla elbolaget med det stora hjärtat som utmanar den traditionella energibranschen. Motala Energi började i det lokala Motala stad, för att idag expanderat till ett nationellt bolag, men de vill fortfarande vara företaget som på flera plan stöttar det lokala. Motala Energi siktar på nyskapande och innovation, och genom att vara i framkant har de blivit en riktigt framgångssaga.
Motala Energi strävar efter att el ska vara enkelt, prisvärt och hållbart, samtidigt som de levererar förstklassig service till sina kunder. Det är här du kommer in - Motala Energi söker nämligen två kundservicemedarbetare, som vill vara med på den spännande förändrings- och utvecklingsresa som energibranschen och Motala Energi står inför.
Din roll
Som kundservicemedarbetare tillhör du det kunniga Kundservice-teamet, där du dagligen samarbetar och utbyter kunskap med dina kollegor. Rollen som kundservicemedarbetare är väldigt bred, där du får kunskap om flertalet områden inom el och energi. Du får vara delaktig i en bransch där många spännande saker händer, vilket passar dig som tycker om en utvecklande arbetsmiljö där du får ha många bollar i luften samtidigt.
Du kommer i ditt dagliga arbete vara en vägledande guide för företagets kunder i diverse olika ärenden, både via mail och telefon. Ärendena kan variera i komplexitet och storlek, men du kommer huvudsakligen stötta kunderna vad gäller fakturafrågor och avtalsfrågor eller mer generella frågor gällande nuvarande elprismarknaden. Majoriteten av din kundkontakt kommer vara mot konsumenter, det vill säga privatpersoner, men kan även vara mot företag. I takt med att du växer i rollen och känner dig mer bekväm, kan det även i dialog med närmsta chef finnas möjlighet att successivt få mer ansvar över specifika frågor och ha möjlighet att specialisera dig. Din roll är otroligt viktigt och central för att kunderna ska känna sig trygga och nöjda i en föränderlig elmarknad, och rollen passar dig som trivs i en social och utmanande kontext.
Start: Omgående
Placering: Centrala Linköping
Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar
Anställningsform/uppdragslängd: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult på Clevry, men jobbar ute hos kund. Du erbjuds ett kontrakt på initialt 6 månader, där målsättningen är att du efter detta blir överrekryterad direkt till Motala Energi, såtillvida båda parter är nöjda.
Din profil
Vi ser att du som söker har relevant erfarenhet inom kundservice eller försäljning, alternativt annan erfarenhet med mycket kundkontakt som kan anses likvärdig, och att du trivs i en rådgivande roll. Ett krav för denna tjänst är att du kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift, och högst meriterande med kunskap i det norska språket. Vidare är ett krav för rollen att du har en mycket god data- och systemvana. Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse och har en avklarad gymnasieutbildning.
Som person tror vi att du som söker är noggrann och strukturerad, du skapar enkelt ett helhetsperspektiv över de uppgifter och den information som du har framför dig även när arbetstempot kan bli högt. För att lyckas i rollen ser vi att du kan arbeta effektivt och målinriktat, där du alltid strävar efter att fullfölja dina uppgifter med så gott resultat som möjligt. Vidare är det av stor vikt att du har god samarbetsförmåga, men att du även kan vara självgående och initiativtagande när situationen kräver det. Slutligen tror vi att du som söker är kommunikativ och framåt, och att du trivs i en social och utmanande roll med många olika kontaktytor.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 70-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)