OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du vara med och skapa en kundupplevelse över förväntan? Sveriges mest hållbara besiktningsföretag - Bilprovningen - söker nu en kundservicespecialist som aktivt vill bidra till att Bilprovningen genom kundservicearbetet säkrar hög kundnöjdhet och driver kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt i relevanta kanaler. Ansvaret omfattar support till stationsdriften gällande ombokningsuppdrag, hantering av kundärenden i 1st och 2nd line i samtliga kundservicekanaler inklusive sociala medier, förbättringsarbete kring rutiner och processer, samt att vara kontaktperson och sammanhållande gällande tekniska frågor.
I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för:
- ombokning av kunder på uppdrag av stationschef, både operativt och att driva processen mellan Bilprovningen och den outsourcade kundservicen hos callcenterpartnern,
- uppföljning av ombokningsuppdrag och kostnader för dessa,
- hantering av kundärenden både från privatkunder och företagskunder via e-post och sociala kanaler i 1st line samt agera 2nd line för komplexa ärenden gällande exempelvis klagomål och ersättningsärenden,
- hantering av kundrecensioner samt övriga frågor och kommentarer i sociala kanaler samt att säkra en god process för vidareförmedling av kundinput inom företaget och påföljande förbättringsarbete,
- vård av Bilprovningens kundregister och
- att vara kontaktperson och sammanhållande för tekniska frågor kring besiktningar.
Du erbjuds
Du erbjuds en arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak - samt möjlighet att vara en del av en kundfokuserad organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i trafiken. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.
Vi ser gärna att du…
- brinner för service och problemlösning,
- har god förståelse för kundernas behov,
- har god erfarenhet av kundkontakt, gärna inom kundtjänst,
- har erfarenhet av bokningssystem, CRM-verktyg samt kundkanaler som e-post och SMS,
- har erfarenhet av hantering av kundärenden via sociala kanaler, exempelvis Instagram, Facebook och Google maps,
- är en mycket god kommunikatör i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande),
- har god samarbetsförmåga och
- är morgonpigg eftersom viktiga delar av arbetet sker när våra stationer öppnar på morgonen.
Praktisk information
Start: Augusti
Plats: Stockholm, Rissne (Hybrid)
Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet
Omfattning: Heltid, 40h/veckan
Anställningsform: Vikariat till september 2023 med chanser till förlängning
Bilprovningen är med drygt 100 stationer från Skurup i söder till Gällivare i norr Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan sedan bolaget bildades 1963.