Kundservicespecialist till ledande SaaS bolag i Stockholm

Kundservicespecialist till ledande SaaS bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en social och kommunikativ person som gillar att hjälpa? Är du dessutom en driven och strukturerad person som brinner för kundservice, customer success och administration?
Då kan du vara den seniore kundservicemedarbetare vår samarbetspartner söker efter!
Digitaliseringen har medfört att prenumerationsbaserade affärsmodeller finns i så gott som alla branscher och efterfrågan av att implementera denna modell fortsätter att växa. Det har sin tur medfört att vår samarbetspartner växer och söker efter dig med en bakgrund inom kundservice eller customer success, och som på sikt vill ta ansvar för detta område.
Din profil:
Bolaget vi representerar söker en senior kundservicespecialist med bra driv, arbetsstruktur och som kan ta lead för denna funktion på sikt. Som deras Support Specialist kommer du att utgöra en viktig del av företagets team och ha möjlighet att utvecklas i takt med att dom fortsätter att växa. Företaget ser gärna att du redan har erfarenhet av att jobba med kundservice, customer success eller administration. Gärna har du också ett generellt intresse för digitala prenumerationsbaserade tjänster såsom medieföretag och mjukvarubolag.
Vår samarbetspartner tar sina kunders sekretess på högsta allvar och vi kommer att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidaten.
För att ge dig själv bästa möjliga chans att ta dig an denna roll så tror vi att du:
Har minst 2 års erfarenhet inom kundservice, customer success eller administration


Goda förmågor att kommunicera på ett professionellt och tydligt sätt


Serviceinriktad med god förmåga att hantera kundfrågor och problem


Goda förmågor att organisera och strukturera ditt arbete


Flytande svenska och engelska i både tal och skrift


Kan uttrycka dig professionellt och korrekt i både tal och skrift

Det är även en bonus, men inte ett krav om du:
Har tidigare erfarenhet av subscription-affärer (ex. Media eller SaaS).


Har tidigare erfarenhet av Freshdesk.


Fördelaktigt om du pratar finska eller andra skandinaviska språk.







Om bolaget:
Prenumerationsekonomin har mognat och fortsätter att blomstra vilket ger stora möjligheter för företag att bygga återkommande intäktsströmmar och långvariga relationer med sina kunder. Tillsammans med dig i spetsen så vill bolaget fortsätta att forma, effektivisera morgondagens vinnare inom prenumerationsekonomin.
Företaget vi representerar är ledande experter på prenumerationsaffärsmodellen och specialiserar sig på att hjälpa kunder inom Media, SaaS, Impact och E-handel - att växa med återkommande intäkter. Uppdragen som företaget åtar sig består utav strategikonsultuppdrag på ledningsnivå, samt av growth marketing-uppdrag med syfte att driva praktisk tillväxt i kundernas affär.
Din roll:
Företaget söker en serviceinriktad person som vill utvecklas och bidra till att stärka bolagets position som ledande aktör inom konsulttjänster för subscription-bolag. Som Support Specialist kommer du att hantera förfrågningar och ärenden från våra samarbetspartners kunders prenumeranter. Förutom att hantera ärenden så kommer du att ansvara för att bygga struktur och dokumentation.
Som en representant för olika ledande varumärke blir du ofta den första kontakten för företagens kunder och du kommer att arbeta för att förenkla och förbättra deras vardag. Exempelvis kommer du att ge information om olika tjänster och produkter, hantera uppsägningar, hjälpa kunder att navigera sajten eller tillhandahålla teknisk support. Administration är också en viktig del av rollen och du kommer att ansvara för att hantera ärenden och kommunicera med både kollegor och kunder för att säkerställa en smidig process.
Erbjudandet:
Företaget vi representerar i denna rekrytering har en stark tilltro till din potential, dina förmågor och kommer att stötta dig i din utveckling med hjälp av följande:
Tjänstepension


Friskvårdsbidrag


Arbetsdator och övriga verktyg


Arbetstelefon & abonnemang


Tillgång till gym på kontoret


Frukost på kontoret


Liv- & sjukvårdsförsäkringar


Flex-arbete


Flertalet gemensamma team-event & kickoffer


After-work varje vecka


Betald utbildning och certifiering i relevanta områden.

Om du är en passionerad och driven person som trivs med att arbeta i en kundorienterad roll med kundservice, så kan det här vara jobbet för dig.
I denna rekrytering värdesätter vi också kort uppsägningstid eller att du är mellan jobb idag. Så känner du igen dig i större delar av denna profilbeskrivning och är redo för en ny utmaning så ser vi varmt fram emot ditt CV.
Vi kan knappt bärga oss över möjligheten att få prata med dig och går igenom alla ansökningarna löpande!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitment Friends
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 20 april 2023

Postadress

Tegelbacken 4 A
STOCKHOLM, 11152

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024