Kundservicestjärna med fokus på utveckling till Bilprovningen!

Kundservicestjärna med fokus på utveckling till Bilprovningen!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vill du vara med och skapa en kundupplevelse över förväntan? Sveriges mest hållbara besiktningsföretag - Bilprovningen - söker nu en kundservicespecialist som aktivt vill bidra till att Bilprovningen genom kundservicearbetet säkrar hög kundnöjdhet och driver kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt i relevanta kanaler. Ansvaret omfattar support till stationsdriften gällande ombokningsuppdrag, hantering av kundärenden i 1st och 2nd line i samtliga kundservicekanaler inklusive sociala medier, förbättringsarbete kring rutiner och processer, samt att vara kontaktperson och sammanhållande gällande tekniska frågor.

I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för:

- ombokning av kunder på uppdrag av stationschef, både operativt och att driva processen mellan Bilprovningen och den outsourcade kundservicen hos callcenterpartnern,
- uppföljning av ombokningsuppdrag och kostnader för dessa,
- hantering av kundärenden både från privatkunder och företagskunder via e-post och sociala kanaler i 1st line samt agera 2nd line för komplexa ärenden gällande exempelvis klagomål och ersättningsärenden,
- hantering av kundrecensioner samt övriga frågor och kommentarer i sociala kanaler samt att säkra en god process för vidareförmedling av kundinput inom företaget och påföljande förbättringsarbete,
- vård av Bilprovningens kundregister och
- att vara kontaktperson och sammanhållande för tekniska frågor kring besiktningar.


Du erbjuds

Du erbjuds en arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak - samt möjlighet att vara en del av en kundfokuserad organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i trafiken. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.

Vi ser gärna att du…

- brinner för service och problemlösning,
- har god förståelse för kundernas behov,
- har god erfarenhet av kundkontakt, gärna inom kundtjänst,
- har erfarenhet av bokningssystem, CRM-verktyg samt kundkanaler som e-post och SMS,
- har erfarenhet av hantering av kundärenden via sociala kanaler, exempelvis Instagram, Facebook och Google maps,
- är en mycket god kommunikatör i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande),
- har god samarbetsförmåga och
- är morgonpigg eftersom viktiga delar av arbetet sker när våra stationer öppnar på morgonen.


Praktisk information

Start: Augusti
Plats: Stockholm, Rissne (Hybrid)
Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet
Omfattning: Heltid, 40h/veckan
Anställningsform: Vikariat till september 2023 med chanser till förlängning

Bilprovningen är med drygt 100 stationer från Skurup i söder till Gällivare i norr Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan sedan bolaget bildades 1963.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 december 2022

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024