OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstyrket? Är endast service i världsklass gott nog för dig? Lockar en tjänst som kommer erbjuda utvecklingsmöjligheter? Då måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker en kundservicemedarbetare till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du och ditt team hantera de supportärenden som ligger inom teamets ansvarsområde. Det innebär att du kommer vara företagets kunder behjälplig med deras frågor som kan beröra bland annat system, fakturor, avtal och användarfrågor kopplat till tjänster. För att komma in bra i rollen kommer du få en introduktion till företagets produktutbud och med tiden få möjlighet att utveckla din kunskap mot specifika områden. Det är en roll som ställer krav på ett tekniskt kunnande från din sida. För den som vill ges även möjligheten att få medverka i olika projekt och produktutveckling!
Dina egenskaper
Du erbjuds här en tjänst på ett företag med stark gemenskap, hjälpsamma kollegor och härlig energi. Din gedigna erfarenhet inom kundserviceyrket har format dig till en person som är duktig på att kommunicera och är serviceinriktad ut i fingerspetsarna. Du har lätt för att sätta dig in i kunders problem och genom att vara förstående och pedagogisk hjälper du dem på bästa sätt. Vidare tror vi att det faller sig naturligt för dig att ta ansvar och är frågorna komplexa så ser du det bara som motiverande. Till sist tror vi att ditt arbetssätt är effektivt, du trivs när tempot är högt och uppskattar självständigt arbete såväl som arbete i grupp!
Är du vår kunds nästa stjärna? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från kundservice på ett medelstort – stort bolag
Arbetat med support inom någon av följande branscher: bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastighet eller juridik.
Erfarenhet av arbete med telefon som verktyg
Arbetat i ett eller flera CRM-system, ärendehanteringssystem och backoffice-system
Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
Arbetat med LEAN eller CI
Kunskap i att kunna läsa kreditfakta och förstå bokslut
Tekniskt intresse
Goda datakunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Plus i kanten:
Kunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31846 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.