Kundservicestjärnor till Customer Care

Kundservicestjärnor till Customer Care

Arbetsbeskrivning

På Nordic Nest är vi säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi bryr oss om våra kunder, på riktigt.

Vi kallar vår kundserviceavdelning för Customer Care, och här arbetar vi med att hjälpa våra kunder med deras frågor, ordrar, reklamationer och returer. Nu söker vi fler stjärnor till teamet som vill vara med och hjälpa våra kunder att skapa ett hem att älska under sommaren.


Om rollen;

Du kommer huvudsakligen bemöta våra kunder via telefon, mejl och chatt. Du hjälper kunder med olika ärenden som handlar om allt från generella frågor kring sortiment till frågor kring specifik order.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Bemöta våra kunder och hantera ärenden via telefon, mail och chatt
- Leverera förstklassig service genom ett omtänksamt och lösningsorienterat förhållningssätt
- Arbeta för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt arbetsmoment
- Arbeta mot uppsatta mål


Motiveras du av en roll med mycket ansvar där du får vara med och bidra till teamet med nya idéer och hitta ständiga förbättringar så kan detta vara rätt utmaning för dig!



Om dig;

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du har en passion för kundservice och vet att det är ”det lilla extra” som gör hela skillnaden. Du älskar att lyssna, kommunicera och hjälpa och har en förmåga att få andra att må bra.
Du har lätt för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i en tempostark och energifylld miljö med snabba förändringar.

Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och tycker om att arbeta i team samtidigt som du tar ett stort egenansvar. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Då vi är en internationell organisation ser vi ytterligare språkkunskaper i något av av de nordiska språken, tyska, holländska, spanska eller franska som meriterande.

Som person är du positiv, lyhörd och kommunikativ, du trivs med att vara del av ett engagerat team som alla arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål.



Välkommen hem!

Tjänsten är på deltid med goda möjligheter att arbeta upp till heltid. Inledningsvis ligger tjänsten under sommarmånaderna juni-augusti, men för rätt person finns goda möjligheter att få förlängt året ut.

Arbetstiden är förlagd till kontorstider på vardagar, vi arbetar på plats på vårt fantastiskt härliga kontor i Kalmar.

Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024