Kundservicevärd inom Kundmiljö till MTR Tunnelbanan

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu Kundservicevärdar inom Kundmiljö som kan arbeta på heltid för att säkerställa en trygg och ren kundmiljö i Tunnelbanan. Är du serviceinriktad, har spring i benen och har ett öga för detaljer? Tycker du om frihet under ansvar? Då kan du vara den vi söker!


Facility Management inom MTR Tunnelbanan erbjuder koncernens bolag en rad tjänster så som fastighetsdrift, lokalvård och sanering. Vi letar efter dig som vill vara en i laget och göra skillnad varje dag.

Att arbeta som Kundservicevärd inom Kundmiljö hos oss
Som Kundservicevärd inom Kundmiljö har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa att alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.

Dina huvudsakliga uppgifter är:

• Aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera samt avhjälpa mindre avvikelser
• Rapportera avvikelser via ärendehanteringssystem i smartphone
• Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp
• Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
• Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna.

Tjänsten innebär arbete på både vardagar och helger samt med varierande arbetstider om dag och kväll. Vi söker därför dig som är flexibel med arbetstider. Du rapporterar till Gruppchef Kundservicevärd Kundmiljö/Internservice. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Tjänsten startar den 2 november med en ca 2 veckor lång utbildning på heltid, följt av en veckas praktik. Utbildning och praktik är förlagt på dag- eller kvällstid.

När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt ges förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX.

Du som söker till oss
För att trivas i rollen som Kundservicevärd inom kundmiljö är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga.

Vidare har du:


• Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
• God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
• Mycket god fysik, arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal, då du bland annat kommer hjälpa många turister

 

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester samt ett besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 5000 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Nyckelord: Stationskontroll service värd städ sanering Kundservicevärd

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024