Kundservicevärdar till MTR Tunnelbana

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tunnelbana, vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla. Det är detta vi kallar för Stockholms blodomlopp.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som kundservicevärd innebär att du hjälper till att höja kundservicenivån ytterligare och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms tunnelbana. Arbetsuppgifterna varierar beroende på station, men innebär i huvudsak att erbjuda en lugn och synlig närvaro samt en tillgänglig service för våra resenärer. Dessutom ingår det att svara på frågor och assistera vid biljettköp, bistå med service vid spärrarna, hjälpa resenärer med särskilda behov och i allmänhet vara med och skapa en tryggare tunnelbana.

Som Kundservicevärd har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa att alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.

• Aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera samt avhjälpa mindre avvikelser
• Rapportera avvikelser via ärendehanteringssystem i smartphone
• Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp
• Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar och evenemang
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
• Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna samt fylla på och leverera material
• Bistå resenärer med information och hjälp för att underlätta deras resa
• Assistera vid spärrar, biljettkassor, plattformar och aktivt delta i arbetet på de olika funktionerna
• Delta i öppning och stängning samt avlösning vid raster
• Assistera närmsta chef för att säkerställa kraven på säkerhet, skyltning och att utrustningens funktionalitet är enligt standard
• Avvikelserapportera


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Kundservicevärd är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik.

Vidare har du:
• Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska
• Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
• God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• God kommunikativ förmåga på engelska

ÖVRIGT
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Edenred Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX.

Observera att denna annons avser tillsvidareanställning med start 17/4. Anställningen inleds med en ca två veckors lång utbildning på heltid. Säkerställ gärna att du kan vara tillgänglig innan du lämnar in din ansökan. Är du istället intresserad av ett sommarvikariat är du välkommen att lämna in din ansökan på följande länk: https://www.mtrnordic.se/jobba-med-oss/lediga-tjanster/Sommarvikariat-som-Kundservicevard-till-MTR-Tunnelbana/1191712

Välkommen med din ansökan i form av ett CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via rekrytering@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester, bakgrundskontroller samt ett besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-DNP

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Pergefors Eriksson
+46725032164

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Tunnelbanan
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Rålambsvägen 17 8tr
None

Postadress

11259
0180, 11259

Liknande jobb


14 december 2024

GS Trafikantservice söker Terminalvärd

10 oktober 2024

14 augusti 2024

27 mars 2024