OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara länken mellan förvaltningen och olika inköpsroller och beställare i staden? Gillar du att ge service och stöd i både korta och långa ärenden, ha en aktiv roll i utbildningar och nätverk? Har du dessutom stort intresse för människor och lätt att knyta kontakter så är denna tjänst något för dig.
Avdelningen kund och tjänstedialog har funnits i snart två år och är i vissa delar fortfarande i en uppbyggnadsfas med målet att utveckla förvaltningens arbete gentemot interna kunder i staden och gentemot näringslivet.
Avdelningen ansvarar för kundrådgivning via telefon och mejl, kompetens- och utbildningsinsatser, systematisk dialog med kunder om förvaltningens tjänster samt med och näringslivet. Arbetet sker via grupper och nätverk jämte andra metoder för dialog och synpunktsinhämtning.
Som kundrådgivare/kundstöd är du en del av en liten grupp som arbetar med att möta beställares och leverantörers frågor och synpunkter via olika kanaler. Förvaltningens kundrådgivare och kundstöd har fokus på att ge stöd i både enkla och komplexa ärenden inom inköp och upphandling och att vara en länk mellan servicevägledare i första linjen och experterna i förvaltningen.
Dina arbetsverktyg är olika informationskällor såsom vårt e-handelssystem, avtalsinformation, information på intern och extern webb, nyhetsbrev, styrdokument och manualer med mera. Arbetsmetoden är att självständigt söka efter kunskap och aktivt ta hjälp av andra för att nå lösningar. Kontinuerlig dialog med förvaltningens experter är en förutsättning liksom grundläggande kunskap om hur offentliga inköp styrs, hur ramavtal fungerar och vilka olika avropsmodeller som kan förekomma.
Det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och att du vill bidra både med ditt kunnande och din entusiasm. Du är även med och utvecklar arbetssätt och relationer med våra kunder i staden och förväntas vara aktiv i grupper och nätverk. Andra arbetsuppgifter är att förvalta ärendehanteringssystemet, ta ut statistikrapporter och introducera nya medarbetare i systemet.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som kundrådgivare/kundstöd ser vi att du har ett intresse för och trivs med att arbeta med servicefrågor på ett systematiskt sätt. Du är en relationsbyggare och strävar efter att skapa långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du kommer att möta en stor variation av frågeställningar och en viktig del i rollen är att reda i dessa. Du behöver ha förmåga att göra avvägningar om du kan hitta lösning själv eller ta kontakt och söka lösning tillsammans med andra på förvaltningen.
Vi ser att du har erfarenhet av inköp, gärna inom offentlig verksamhet exempelvis som inköpssamordnare, upphandlare, inköpare eller motsvarande. Det är även meriterande med förståelse för hur en offentlig organisation är uppbyggd och fungerar.
Du har erfarenhet av att arbeta kundcentrerat i nära samverkan med andra. Du har även förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information för att kunna presentera det som är relevant för kunden på ett enkelt och pedagogiskt sätt.
Då både förvaltningen och arbetssätten är under utveckling är det viktigt att du är flexibel i ditt sätt att arbeta och att du har en god förmåga att själv identifiera behov och möjligheter att utveckla arbetet. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och har förmåga att se mer än en möjlig lösning.
Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och har du haft en samordnande inköpsroll är detta meriterande.
ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.