OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän kollektivtrafik samt särskild kollektivtrafik för de kommuner som gett oss i uppdrag att upphandla/utföra färdtjänst och skolresor.
Länstrafiken utför över 10 miljoner resor om året inom den allmänna kollektivtrafiken och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Brinner du för det goda kundmötet?
Är du kundstrategen som älskar att förbättra och utveckla kundupplevelsen så att den blir den bästa?
Vill du arbeta med något som dessutom bidrar till ett hållbart samhälle?
Då är det dig vi söker!
För att uppnå våra mål behöver vi stärka och ständigt förbättra kundupplevelsen hos våra kunder. Vi söker därför en driven och engagerad kundstrateg som utvecklar vårt varumärke och våra erbjudan-den samt implementerar strategier för att öka kundupplevelsen.
ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget som kundstrateg är att driva åtgärder för att utveckla kundupplevelsen för våra kunder på ett innovativt och hållbart sätt så att hela upplevelsen av varumärket är sammanhållen, positiv och konsekvent genom alla kundmöten, fysiska som digitala.
Du arbetar med innovativa koncept från idé till produkt inom tjänsterelaterad kund- och marknadsutveckling utifrån kundernas behov. Utvecklingsarbetet sker till viss del utifrån arbetsmetoden tjänstedesign.
Du ansvarar för kartläggning av kundresor och för att identifiera och genomföra förbättringsåtgärder utifrån dem. Du ansvarar också för det analytiska arbetet med uppföljningar och kundmätningar samt är den som driver det strategiska kundarbetet framåt. Du blir helt enkelt en länk mellan kunden och de tjänster och produkter som länstrafiken erbjuder.
Du rapporterar till marknads- och försäljningschefen.
Du ingår i ett kreativt marknadsteam som arbetar med allt ifrån operativ marknadskommunikation till strategiska försäljningsfrågor. Du kommer vara en nyckelperson och inspiration i arbetet för att nå våra uppsatta mål kring kund-nöjdhet och resandeutveckling.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas ser vi att du har erfarenhet av utvecklingsarbete med kunden i fokus. Du har ett starkt driv och engagemang som smittar av sig. Du är kommunikativ, ansvarstagande och gillar att jobba tillsammans med andra. Du har en förmåga att tänka strategiskt, har lätt för att se helheter och samband som påverkar kundupplevelsen och skapar värde. Du tycker om att ta egna initiativ, föredrar ett strukturerat arbetssätt och driver dina projekt i hamn.
Att du ser möjligheter i förändring är en förutsättning för att du ska trivas.
Vi söker dig som har
• akademisk utbildning inom kommunikation, marknadsföring, verksamhetsutveckling, management eller erfarenhet som bedöms som likvärdig.
• minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete med kundkommunikation, kund- och marknadsstrategier, kundresor eller varumärkesutveckling.
• några års erfarenhet av att ha jobbat strukturerat med att driva koncept från idé till produkt inom kund- och marknadsutveckling.
• erfarenhet av projektledning.
• kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterade om du har erfarenhet av utvecklingsarbete som skett utifrån arbetsmetoden tjänstedesign.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.