Kundstrateg till Avdelningen Personligt kundmöte

Kundstrateg till Avdelningen Personligt kundmöte

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Avdelningens uppdrag
Arbetsförmedlingens målsättning är att vi ska möta våra kunder digitalt först.

När kunderna behöver ytterligare stöd finns Personligt distansmöte och vårt uppdrag är att ge arbetssökande och arbetsgivare enhetliga, effektiva och kvalificerade distansmöten. Vi är cirka 1700 medarbetare och finns på 17 orter runt om i landet och erbjuder personlig service via telefon, chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.

Beskrivning av tjänsten
Inom avdelningen Personlig distansmöte är kommunikation en central del i arbetet. Vi har nu behov vidareutveckla vår interna plattform och arbetssätt kopplat till kommunikation. Det är en viktig framgångsfaktor, och vi vill fortsätta att utveckla vårt informationsflöde och vår förmåga att skapa involvering, både upplevd och faktisk. Vi söker nu en stjärna kan bidra med expertkunskap inom detta område, i samarbete med de medarbetare vi har internt idag.

Arbetsuppgifter

- Vidareutveckling av plattform för kommunikation inom avdelningen
- Kommunicera förändringar och förändringsledning
- Arbete med kommunikation som ett strategiskt område och stötta avdelnings ledningsgrupp
- Leda workshops
- Producera grafiskt material i ex PowerPoint

Grundläggande krav för tjänsten
- Erfarenhet av att arbeta i en samordnande och strategisk roll kopplat till kommunikation i större organisationer
- Relevant högskoleutbildning alternativt annan relevant utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete
- Kunskap om digitala verktyg för kommunikation och dialog
- Erfarenhet av att arbeta i Share point
- Mycket god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt
- Mycket god kunskap i Microsoft office paketet

Övriga meriter för tjänsten

- Aktuell erfarenhet av att kommunicera förändringar och förändringsledning
- Aktuell erfarenhet av att omvandla strategier till design
- Aktuell erfarenhet av att bygga strukturer och presentera dessa genom material på workshops/ verksamhetsdagar 

För att lyckas i rollen krävs det att du kan och vill växla mellan ett strategiskt och operativt perspektiv. Ditt samhällsintresse och din politiska medvetenhet hjälper dig att förstå i vilken kontext och till vilka målgrupper vi kommunicerar. Du känner dig lika säker inför en dragning för ledningsgruppen som när du arbetsleder andra i projekt. Du är en trygg person som inte tvekar för att bolla idéer eller fråga andra om råd. Du kommer att ha många kontaktytor inom myndighetens olika verksamhetsdelar och avdelningar och kanske även externt. Därför fäster vi stor vikt vid din förmåga att arbeta tillsammans med andra och att själv ta initiativ till kontakt och ta fram lösningar.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna. 

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-20. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024