OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som är självständig och arbeta med kundsupport för kassasystem Framtiden är ett konsultföretag.Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier.Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag.Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering.På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Kunden är ett företag som erbjuder allt från kassaregister och butiksdatasystem till kontokortsterminaler och tillhörande förbrukningsmaterial.De vänder oss till små- och medelstora butiker, cafeer och restauranger.Affärsiden är att kunna ge en personlig service och framförallt kunna erbjuda rätt produkt till rätt kund. Arbetsuppgifter och omfattning: Tjänsten är en heltidstjänst med 30 mars. Som kundsupport kommer du att ta emot och besvara samtal från företagets kunder och med hjälp av manualerna för de olika kassasystemen guida dem tillrätta med deras frågor och problem.Frågorna är oftast av enklare natur men i de fall det behövs kommer du att vidarebefordra ärendena till nästa instans som kan får utföra service hos kunden Skallkrav: Du är lättlärd - Till din hjälp har du manualer till de olika kassasystemen som du följer steg för steg för att hjälpa kunden.På företaget finns alltid hjälp att tillgå, men det antas att du efterhand skall jobba väldigt självständigt och att du inte behöva upprepa de frågor som du fått svar på innan. Du har ett tekniskt intresse - Även om frågorna som inkommer sällan är av svårare teknisk karaktär måste du trivas med att ha arbetsuppgifter som rör tekniken kring kassasystemen. Ordningssam - Du är noga med att passa arbetstider då det förväntas finnas support under vissa timmar på dygnet. Meriterande krav: Språk - Då många av kunderna är flerspråkiga ses det som en stor fördel om du har bra språkkunskaper och kan göra dig förstådd på t.ex. arabiska, persiska eller något jugoslaviskt språk. Personliga egenskaper: Du har tålamod - Många av kunderna är stressade när de ringer till denna typen av kundsupport och har därför svårt att förklara sitt ärende och ta emot instruktioner.Som support blir det ofta att du får upprepa samma instruktioner om och om igen innan ni tillsammans löser problemet. Arbetstider och anställningsform: 9-18 sem. Kommun: Malmö Tillträde: 30 mars Ansökan senast: 2009-02-27 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?För att söka denna tjänst gå in på: http://www.framab.se/showproject.asp?intProjectId=2287 Tel.