OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ, serviceinriktad och noggrann person med ett genuint kundservice intresse? Vill du arbeta med fokus på utveckling och där din insats är högt värderad? Har du även ett par års erfarenhet av kundsupport? Då är du kanske den vi söker.
Vi söker en medarbetare till Kundsupport inom avdelningen After Sales för att ge support till både interna och externa kunder. Avdelningens målsättning är att ge tillgänglig, närvarande och noggrann service till alla kunder som behöver hjälp och du kommer att bli en viktig del i att förmedla god kundupplevelse.
Som Kundsupport kommer du att ingå i ett team med 4 medarbetare som arbetar med att ge support till bland annat återförsäljare och slutkonsumenter inom Sverige och det svenska säljbolaget.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att variera över året men detta är i huvudsak vad du kommer jobba med:
Order – och leveransbevakning, reklamationshantering och rådgivning gällande produkter och varumärken är arbetsuppgifter som är centrala i tjänsten
Ge professionell support via telefon och mail till både externa och interna kunder
Deltaga i aktiv försäljning
Besvara och dokumentera inkommande ärenden
Ansvara för ett specifikt kundsegment
Kommunicera med kunder via sociala medier som till exempel Facebook
Vem vi söker
Vi söker dig som trivs som fisken i vattnet med att ge service. En viktig faktor för att trivas i rollen är att ha lätt för att kunna ta emot kundernas åsikter.
För att lyckas i rollen behöver du vara både analytisk och problemlösande men även ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare är det viktigt att du ska kunna fokusera under stress då det under stressiga perioder kan innebära många samtal under en dag. Arbetsdagarna kan vara både varierande och intensiva.
Vi önskar att du har följande erfarenhet och kunskap
Ett par års erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete
Engelska i tal och skrift är meriterande men inget krav
Har ett genuint kundfokus
Om du har praktisk erfarenhet av försäljning så är det meriterande
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidare tjänst med placering i Huskvarna (arbete hemifrån under pågående pandemi).
Din ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev, så snart som möjligt, men inte senare än 6 december 2020.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Anna Hakeskog Ström anna-karin.hakeskog-strom@husqvarnagroup.com och om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Liv Hultén liv.hulten@husqvarnagroup.com.
Fackliga representanter är:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com. Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
Om vi ser dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju efter att sista ansökningsdagen har passerat. Skulle det vara så att du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
För mer information om oss:
www.husqvarnagroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Johansson
Helena Pettersson
036-173066
Elin Andersson