OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Är du lyhörd och brinner du för att hjälpa andra? Just nu söker vi på Atea Växjö dig som vill jobba med support åt våra kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
Vår kundsupport består av ett engagerat team på närmare 40 medarbetare som arbetar för att leverera ett professionellt bemötande och utföra service i världsklass till våra kunder. Våra kunder är externa inom både privat- och offentligsektor men även interna. Som kundsupport tar du emot kundernas frågor via mail och telefon, det kan handla om allt från leveransfrågor till produkter. Den ena dagen är aldrig den andra lik och du kommer ständigt få nya frågor och utmaningar att lösa. Inom gruppen finns det också möjlighet att fokusera extra inom olika områden som du brinner extra för.
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Till den här rollen söker vi sig som är serviceinriktad och sätter kunden först. Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och noggrann samt driver arbetet framåt. I stressade situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är lyhörd inför din omgivning och kommunikativ vilket gör att du samarbetar väl med andra.
För att lyckas i tjänsten som kundsupport bör du ha följande kompetens:
• Erfarenhet av kundservice i någon form
• Minst gymnasieexamen
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Behärska svenska och engelska
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Gränefjord, kundtjänstchef, via patrik.granefjord@atea.se alternativt telefonnummer 0470-70 24 07. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809