OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SMC Corporation grundades 1959 i Tokyo och är idag ett internationellt erkänt varumärke inom industriell pneumatik och automation. De är idag världsledande inom just området automation med tryckluft s.k. industripneumatik som kärnverksamhet. Deras produktionsanläggningar finns i Japan, Kina, Singapore, Korea, Australien, USA, Canada, Tyskland, Italien och England. SMC har totalt över 20 000 anställda.
Läs mer om företaget här: https://www.smc.eu/sv-se
Din roll
I rollen som Kundsupport på SMC kommer du vara en del av ett sammansvetsat och välkomnande team där ni ansvarar för alla inkommande ärenden från SMCs kunder. Du kommer att erbjuda teknisk vägledning, både via telefon och deras ärendehanteringssystem, Zendesk.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande samtal där du erbjuder tekniskt vägledning
- Utvecklar kundkontakter
- Är en stödjande funktion till SMC:s säljare i form av att orderhantering, offerthantering, avtalshantering mm.
- Pris och leveransförfrågningar
- Bidrar med att nå uppställda mål i form av förbättringsarbeten och projekt
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering efter uppdragets slut. Du kommer att vara anställd av Clevry och arbeta ute hos SMC på deras kontor i Segeltorp.
Din profil
Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning, gärna med en teknisk inriktning. Du har minst 1 års erfarenhet från en liknande supportroll där du ex har jobbat som kundservicemedarbetare, telefonförsäljare eller med administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av CRM-system.
Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad med ett positivt mindset. Du är bra på att skapa relationer och är serviceminded. Vi ser det som ett plus om du är tekniskt intresserad och har koll på SMC:s produkter.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)