Kundsupport

Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Bolaget är aktiva inom medicinskteknisk utrustning, och behöver nu stärka upp med en kundsupport tom. hösten 2023. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du är anställd av EMPLOID och uthyrd till kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om tjänsten
I rollen som kundsupport har du ett brett ansvarsområde som sträcker sig från mottagning av order, orderregistrering, packning av order för leverans och kontakt med leverantörer. Du har även löpande kontakt med företagets kunder i syfte att besvara frågor och agera rådgivande. Du har därmed en viktig funktion på företaget där du förväntas ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete. Mer konkret innebär tjänsten:
- Ansvar över infomail
- Orderhantering
- Kontakt med kunder och återförsäljare gällande ordrar, pris- och produktfrågor
- Kontakt med leverantörer vid beställning av produkter, reservdelar och garantiärenden
- Fakturering
- Packning av kundordrar
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en bakgrund inom kundservice. Vi ser gärna att du har arbetat administrativt samt att du har ett intresse av att utvecklas och lära dig nya saker. Mer konkret krävs:
- 1–2 års erfarenhet av service/kundtjänst
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Förståelse för de skandinaviska språken
- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, Visma är meriterande
Då du är ensam i rollen som kundsupport/orderadministratör är det viktigt att du känner dig bekväm med att ta ett stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete. Du kommer ha mycket kontakt med kunder, återförsäljare och leverantörer via såväl mail som telefon vilket kräver att du är professionell i din kommunikation och att du kan bistå med en hög grad av service. Ditt arbetssätt genomsyras av proaktivitet där du har förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett sätt som bidrar till effektivitet. Dessutom har du en stor vilja att utvecklas, tar initiativ till att lära dig nya saker och vågar ta för dig i arbetet.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 8-16.30
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse


Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.


Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!


Sökord: ordermottagare, orderadministratör, kundsupport, kundservice, lager, logistik, medicinteknik, konsultuppdrag, rekrytering, Malmö, Lund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juni 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

27 december 2024

Customer Support

27 december 2024