Kundsupport

Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Om Gärsnäs AB

Gärsnäs grundades 1897. Det är ett familjeägt företag och drivs sedan 2003 av Anna och Dag Klockby tillsammans med Åke Axelsson. Åke ritade sin första stol åt Gärsnäs 1963 och har sedan dess gett upphov till över hundra stolar. Tillverkningen sker i skånska Gärsnäs, men vill du se och känna på möblerna är du välkommen till vårt showroom i Stockholm. Där har vi inrett en våning på Skeppsbron för att du ska kunna uppleva möblerna i sin rätta miljö.

Vi gör möbler för människor. Inte för konsten eller kostnadseffektiviteten, utan för dig som ska använda den. Vi gör våra möbler för ditt hem. För hotellen du besöker och matsalarna du äter i. För dina måltider, dina möten, dina stunder för dig själv. För oss har varje möbel har sitt eget syfte. Därför gör vi varje möbel på sitt eget sätt. Men alltid med samma tanke. Den ska vara vacker att titta på, skön att sitta i och hålla för att användas. Om och om igen. Det var därför vi startade i Gärsnäs, där virket växte alldeles intill fabriken. Askträden, ekarna och den skånska rödboken. Med snickare som respekterade varje årsring och hade en passion för hantverket. Och en passion för att lära det vidare.

Det är 125 år sedan nu, och än idag jobbar vi efter samma filosofi. Med samma material, i samma fabrik och med kunskap som byggts upp i generationer. Men vårt viktigaste jobb görs inte i Gärsnäs. Det görs överallt. För oss är varje möbel en upptäcktsfärd. En resa genom tid och rum. Till hantverkets historia och formgivningens framtid. Till platsen för möbeln och dig som ska använda den. För ska vi göra möbler för människor får vi aldrig sluta undra. Aldrig sluta fråga och aldrig sluta att förundras. Vi måste alltid leta, prova, misslyckas och förbättra, tills varje vinkel är genomtänkt och varje detalj har en avsikt.

Det är så vi bygger möbler i Gärsnäs. Med klassiskt hantverk.
Gedigna material. Och en aldrig sinande nyfikenhet.

Arbetsbeskrivning

Till Gärsnäs AB söker vi nu en roll inom kundsupport- och export för ett föräldravikariat på ca 1 år.

Du kommer att vara ett stöd mot såväl våra svenska säljare som exportchefen. I din vardag kommer du även ha direkt kontakt med agenter runt om i världen, men också våra slutkunder. I dina arbetsuppgifter ingår offertarbete, transportlösningar och orderläggning. Du kommer att kommunicera både via mail och telefon, ofta på engelska och ibland även på tyska. Affärssystemet vi på Gärsnas AB använder är Monitor.

Arbetstiden är dagtid 8-16:30.

Profil

Till denna tjänst ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av sälj, kundsupport och/eller administration. Du har god kommunikationsförmåga och är van användare av engelska språket. Meriterande är även kunskaper i tyska om sådana finns. Du trivs när det ibland är mycket att göra. Det är i dessa situationer du har förmågan att fokusera och därigenom behålla lugnet. Du är med andra ord stresstålig. I dina personliga egenskaper hittar vi också noggrannheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i affärssystem och i de bästa av världar är Monitor något du har erfarenhet av.

Detta bemanningsuppdrag

I detta bemanningsuppdrag gör vi ett löpande urval och ser därför gärna din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Olga Lynova, 0411-55 52 65 eller Ingrid Duvander, 0411-55 55 51. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024