OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 47 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 5,9 miljarder kronor och har för närvarande cirka 4 600 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent.
Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.
Arbetsbeskrivning
På Systemair är kundsupport en viktig funktion som främjar en god relation till våra kunder. I rollen som orderhandläggare på kundsupport ingår det att ta emot och hantera olika typer av ärenden från kund. Allt från att registrera ordrar, besvara e-mail och ta emot samtal gällande beställningar eller orderfrågor. Arbetet sker genom telefonsamtal och e-mail på både svenska och engelska. Som medarbetare på kundsupport utför du arbete åt Systemair Sverige AB, systerbolagen i koncernen och exportkunder. Du har också kontakt med t.ex. säljare, teknisk support, inköp och utlastning på företagen.
Din profil
Som person är du serviceinriktad och kan lyssna till kundens behov. Du tycker att det är roligt att hjälpa kunder och lösa problem. Du tar initiativ, är villig att lära dig nya saker och är benägen att finna lösningar på de problem som du ställas inför. Du är positiv och glad gentemot de kunder eller kollegor du möter.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av och kunskap i M3 och Systemairs produkter för att kunna svara på frågor om t.ex. tillbehör till produkterna.
God datorvana och kunskaper i Office-paketet är meriterande. Goda kunskaper i svenska samt engelska är ett krav.
Övrig information
Placeringsort är Skinnskatteberg. Sista ansökningsdag är 2016-05-29.
Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 2017-09-11.
Urval kommer att ske löpande. Alla som sökt kommer dock att få besked senast under juni månad.
Kontaktpersoner
Rose-Marie Näslund
Chef Kundsupport
0222-440 27
Linnea Berg
HR-specialist
0222-443 80
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305