Kundsupport / Customer Service Agent till Ikano Bank

Kundsupport / Customer Service Agent till Ikano Bank

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Tjänsten är ett vikariat på ett år och är direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ikano Bank.

Om företaget:

IKANO Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, försäljningstjänster till butiker samt leasing- och faktureringslösningar till företag. IKANO Bank har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike och är en del av Ikano Groups finansiella verksamhet. IKANO är ett internationellt företag med verksamhet inom bank, försäkring, bostäder och detaljhandel. Ikano Group grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad.

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen att kommunicera med våra norska kunder via telefon och mejl där du erbjuder Ikano Banks tjänster och skapar anpassade lösningar baserat på kundens behov. Du ansvarar för att genomföra inledande kreditrekommendationer och kreditbedömningar. Vidare hanterar du reklamationer och klagomål samt bistår med att öka befintliga lån eller krediter. Dessutom ingår merförsäljning i dina arbetsuppgifter där du informerar om försäkringsmöjligheter relaterade till våra tjänster och erbjudanden.

• Daglig kundkontakt via mejl och telefon
• Genomföra inledande kreditrekommendationer och kreditbedömningar
• Hantering av reklamationer
• Merförsäljning till kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet från en liknande roll som innefattat kundsupport. Meriterande med bakgrund inom bank, finans och försäkring
• God dator- och systemvana
• Anknytning till och förståelse för norska
• Svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du som söker är en person som trivs i en roll där du ges möjlighet att hjälpa kunder och ge förstklassig service som bidrar till hög kundnöjdhet. Vi ser att du är noggrann i utförandet av dina arbetsuppgifter och trivs med att agera på eget initiativ. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera. För att lyckas i rollen ser du ett värde i att samarbeta och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hyllie i Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2024
  • Ansök senast: 27 mars 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024