OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på ca 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DB Schenker har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DB Schenker en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon. Du tar emot inkommande samtal från kunder och har primärt kontakt med privatpersoner. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och sedan administrera dessa ärenden i affärssystemet. Därefter håller du kunden uppdaterad längs vägen tills att problemet är löst. I din roll har du dator och telefon som främsta arbetsverktyg. Ärenden du hanterar är av varierande sort men innebär till stor del frågor kring ombudspaket och leverans. Tjänsten innebär också att du ringer ut till företagets befintliga kunder runt om i Sverige för avisering i syfte att fastställa leveranstider. Du ingår i ett team på kundtjänst och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder med ett effektivt arbetssätt.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av att använda telefon som verktyg, exempelvis inom kundtjänst eller likvärdigt
• God dator- och systemvana
• Tillgång till bil (meriterande)
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service som bidrar till hög kundnöjdhet. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt.
Övrig information:
Start: Augusti
Plats: Malmö, Fosie
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundservicemedarbetare, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundtjänst, kundsupport, support, logistik, transport, heltid, konsult, Malmö, Fosie
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund