OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.
Om företaget:
NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt! De gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundsupport bistår du NE:s produktanvändare med bästa tänkbara service och support. De personer du är i kontakt med är främst lärare och övrig personal inom skolvärlden som använder sig av NE:s digitala kunskapstjänster, men även studenter vänder sig till dig med frågor och olika typer av ärenden. Ärendena kan variera i komplexitet, men kan exempelvis innebära frågor kring användarhantering, inloggning, lösenord samt förlängning av abonnemang och provperioder. Du kommunicerar dagligen med användare via telefon, mail och chatt, varför din kommunikativa förmåga är avgörande för rollen. Du blir en del av ett team med härlig gemenskap och samarbetar tätt med redaktionsteamet, produktteamet och säljteamet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från en tidigare roll inom kundsupport/kundservice, alternativt en tidigare roll inom skolvärlden
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• God dator- och systemvana
För att lyckas i rollen har du en god kommunikativ förmåga där du lyssnar in andra och har lätt för att anpassa dig och din kommunikation efter person och situation. Vidare är du nyfiken, uppmärksam och tillmötesgående där du alltid sätter kunden i fokus och anstränger dig för att lösa deras problem. Du ser lösningar framför hinder, har en förmåga att agera snabbt och ogillar att lämna ett problem olöst. Slutligen uppskattar du att arbeta tillsammans med dina kollegor, har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundservicemedarbetare, kundservice, customer support, administration, , administratör, kundsupport, Malmö, NE
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund